Akuten igen!

Dagen har varit hyffsat bra. Natalie vaknade vid 7. Hon ville fortfarande inte gå och va ledsen över att det gjorde ont i benet, men hon va ändå rätt glad. Hon kröp runt lite här hemma men ville väl mest bli buren. Kanske för att det va rätt bekvämt! ;)

Vid 12 åkte vi hem till mamma/mormor eftersom jag hade samtal på dagis 13.15 (Allt va bara bra på dagis, men fick veta att våran bästaste fröken ska sluta. Mycket sorgligt då vi tycker om henne jättemycket. Men vi önskar henne lycka till på nya jobbet och hoppas på att hon kommer tillbaka!)

När vi va hemma hos mamma/mormor så gick Natalie lite. Väldigt försiktigt, men det gick hyffsat bra även om hon haltade. Klagade inte alls att det gjorde så ont som igår.
Detta gav mig lite hopp om att vi skulle slippa åka in till akuten igen.

Vid 15 tiden åkte vi hem. Barnen hade ännu inte sovit middag riktigt, så båda barnen somnade i bilen.
Jag bar upp Natalie till sin säng och sen gav jag Fred lite välling innan han somnade om i sängen.

Vid 16.30 vaknade Natalie och jag gick upp och hämtade henne vid sängen. Hon verkade fortfarande trött så jag satte henne i soffan och så tittade hon lite på Pippi. Men när jag kikade till efter en stund hade hon somnat. Tänkte inte så mycket på det eftersom hon hade varit vaken länge och inte sovit mer än ca 1,5 timme.

Men när Magnus kom hem och Natalie hade vaknat så tyckte han att hon såg väldigt hängig ut och lite varm. Först tänkte vi att det va just för att hon varit nerbäddad i filten och sovit. Men sen kom vi fram till att vi skulle ta tempen på henne. (Vi skulle ju hålla koll på att hon inte fick feber för då skulle vi åka in)
Tempen visade 38,6!
Vi beslutade ganska fort att det bara va att åka in. Hon fick Alvedon och sen drog Magnus med henne in till Akuten.

Har inte hört så mycket efter det.
Bara att hon hade fått Ipren också på sjukhuset och att febern stigit till 39,2.

Lilla skruttan! ♥

Önskar att det va något jag kunde göra för henne! Min älskade lilla ängel! (Nu rinner tårarna...)
Är så jobbigt att vara hjälplös!
Men jag vet att Magnus tar hand om henne och att hon får hjälp på sjukhuset. Hoppas att dom kan hjälpa henne nu!

Kommer väl uppdatera här när jag hör hur det går, så ni som följer oss slipper undra och oroa er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0