Stekpanna i skallen?

Ännu en natt utan sömn!

Kan inte förstå varför våran lille Fred aldrig får vara frisk. Han har varit konstant förkyld i typ 4 månader och feber till och från. Tror desutom att han kan fått en släng av magsjuka. Har typ bajsat vatten några dagar. :(

Fred gick och la sig vid 20 tiden igår. När Magnus sen skulle lägga sig vid 21,30 så va Fred vaken.
Gav honom välling och hoppades på att han skulle somna om. Ha ha... Trodde ni va tänkte han. :)
Så fort vi la ner honom i sängen så reste han sig upp igen. Tillslut bestämde vi att han skulle få vara uppe med mig tills han vart lite trött.
Just! Gick ju jävligt bra!

23,30 va han fortfarande lika pigg och glad, men jag gjorde några försök till att få honom att somna och till slut gick det. Äntligen ska jag få sova tänkte jag. Men Fred hade andra tankar...

Vid 2 tiden gav jag upp efter att ha sövt honom 2 gånger till efter första gången. Nu hade han dessutom väckt upp sin syster med sitt skrik. Så nu gick vi ner och satte oss i soffan. Åt lite mera välling och sen satt vi där tills han vart trött igen. Gick väl ganska fort kan man ju tro. Men nej!
Satt och roade mig med att spela Wordfeud (såklart svara ingen, men skrev till dom där det va min tur) och pratade med min lillebror på Facebook. Han kunde inte heller sova, men det va för att han hade vaknat 19,30 på kvällen. Smart!!!

04,40 somnade Fred äntligen i min famn efter mycket om och men. Gissa om jag va less! Hade kunnat skänkt bort honom till nån, för att ta betalt hade varit oförskämt! ;)

Gick i alla fall upp och la honom i sängen då för att själv få nån sömn. Hade ju kanske blivit en halvtimme, timme hittills och sitta i soffan och sova är ingen höjdare!

Fick sova ända till 5,57 då junior återigen slog upp sina blå.
Snabbt ner för att inte väcka Natalie, sa hejdå till Magnus som precis skulle åka till jobbet och sen åt vi liiite mera välling. Och vet ni... Han somnade om! Vi sov sen till 7,10 och efter det har vi varit vakna.

Fred sov såklart en stund i bilen både på dit och hemvägen. Lämnade ju Natalie på dagis till 9.
Men efter att vi kom hem har han ännu inte somnat. Hade ju hoppas på att få lite sömn nu på dan. Men jag måste ju få skitungen att somna först! ;)
Så jag hoppas att han somnar snart. Hör hur han ligger och pratar där uppe än. ;)

Får se om jag får nån sömn innan det är dax att åka och hämta skrotfia på dagis.


Visst är det väl underbart att va småbarnsförälder! ;)


                                

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad heter du på Wordfeud? =) Hoppas allt är bra med dig!!

2012-01-30 @ 18:25:33
Postat av: Marie

Jag heter daintymorsel på wordfeud. Utmana mig gärna! ;)

2012-02-06 @ 15:46:44
URL: http://daintymorsel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0