Dumma!

Igår kväll när Natalie skulle gå och sova så vart hon getingstucken!
Jag  höll på och fixade i ordning hennes säng och hon höll på med mattan ute i hallen. Efter en liten stund ser jag att hon kommer mot mig med nåt på fingret. (Precis som hon gör när hon fått en snorbuse, ludd eller nåt annat på sitt finger)
Till min fasa ser jag att det är en geting. (Av nån anledning har vi slöa getingar som kryper på hallgolvet uppe) Det verkade inte som att hon plockat upp den själv i alla fall och jag tänkte att det va tur att den inte stuckit henne. Men just som jag tänkte det så skriker hon till och börjar gråta och stampa i golvet. Den jäveln stack henne!
Eftersom jag inte vet hur hon reagerar av getingar (tänkte på allergi) så vågade jag inte låta henne gå och sova direkt.
Så för att försöka hålla henne vaken en stund till så fick hon sitta och titta på tv en stund och äta lite popcorn så hon vart sysselsatt!
Fingret svällde upp på en gång och nedre delen av fingret va typ dubbelt så stort jämnfört med övre delen.
Vi sköljde med kallt vatten och sen "dränkte" jag hennes finger i Gelly fyra gånger.

På morgonen så syntes ingenting på fingret så det kändes skönt!
Men det är tur att hon är så tålig våran tjej! Hon grät bara precis när den hade stuckit. Efteråt tittade hon bara på fingret och babblade en massa (antagligen berättade hon va getingen hade gjort)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0