3 månader

Idag blir våran lilla Fred hela 3 månader!
Tiden går alldeles för fort!

Han är inte längre nån liten bebis och han har redan hunnit fått egen vilja! Bådar inte gott inför framtiden om han blir som sin syster. Då kommer det bli jobbigt här hemma! ;)

Pratade med Natalies ena dagisfröken igår om att dom är väldigt lika i sättet. Då sa hon faktiskt att hon trodde att jag skulle få det lite körigt om han fick samma vilja och humör som sin syster! Kul att dom märker det på dagis också, så att det inte bara är hemma hon är som ett vilddjur! ;)



Fred endast någon timme gammal!



Fred nu

Det har hänt så mycket dessa månader.

*De 8 första veckorna bodde vi nere i vardagsrummet för att han inte sov så bra på nätterna. Jag valde detta så Natalie och Magnus  skulle få sova och vara pigga.

*Jag vart lite deprimerad pga för lite sömn, dålig samvete över att inte hinna med Natalie, Magnus och allt annat man måste göra, Fred krävde min uppmärksamhet 25 timmar om dygnet, vi ammade nog ca 20 timmar av dygnet och jag kände att jag inte orkade med mig själv. (Men det är bra nu!)

*Vid 5 veckors ålder började han ge svarsleenden

*Vid 10 veckors ålder började han äta på sina händer, "prata" och göra spottbubblor

*Senaste 2 veckorna har han börjat dreggla hur mycket som helst och ska bita på saker. Helst mammas finger!

*Han har 62/68 på kläder (vilket hans syster hade när hon va 4-5 månader)

*Han vill inte längre ligga ner när man pratar med honom, utan han ska sitta rakt upp eller stå. Även om huvudet till en början inte hängde med på noterna. Men det har han styrt upp nu.

*Håller upp huvudet ordentligt

*Klarar av att sitta själv en stund i babysittern så mamma kan få äta eller göra nåt annat hon behöver

*Härom dagen började han leka med leksakerna i babygymmet, så nu kan vi ligga där en stund också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0