Dagens aha!

Jag har blivit tokförkyld! Vart det redan i förra veckan men det har liksom blivit värre nu. Som det känns nu vore det ju rent av korkat att åka och jobba i morgon. Sitta i kassan hela dan och snörvla och snyta mig var tionde minut känns ju inte som nån hit. Men jag provar så får vi se hur länge det går.

Natalie har nog väldigt tråkigt här hemma också så det är bra att hon får komma till dagis imorgon. Hon har varit helt omöjlig sista dagarna. Har ju gått hemma en vecka nu så det är väl kanske inte så konstigt.
Idag tog vi trots allt en liten tur ut. Skulle åka ner till Österby och handla men när vi kom ner så kom jag på att jag lika gärna kunde åka tio minuter till för att gynna min lilla arbetsplats.

Sagt och gjort, vi åkte till Örbyhus istället. Sa hej till kollegorna och Natalie levde rövare.
Trodde ju för en liten stund att hon skulle kunna vara snäll och gå i butiken så jag tog bara en sån liten vagn som man ställer en korg i. Gör inte det om ni har småbarn. Först ville hon inte gå alls utan ställde sig och skrek. Sen kom hon på att det va ganska kul att gå därinne och då sprang hon ifrån mig mest hela tiden. Till slut lessna jag och bar henne.
Väl framme vid kassan vart det också lite lätt jobbigt. Medans jag betalade så stod hon snällt bredvid mig och lekte med stoppgrinden som finns vid kassan. Men när jag skulle packa i varorna så skulle hon springa ut mest hela tiden så det tog en stund att få ner alla varorna i kassarna.
Sen vart det sjukt jobbigt att få ut två kassar och en vild unge (som dessutom gallskrek för att hon inte längre fick gå) ut till bilen.

Nej! Jag tror att jag lärde mig en läxa.
TA ALLTID EN KUNDVAGN!!! ;)

Kommentarer
Postat av: nettan

hej kan rekomendera att ta med vagn på apoteket också,prövade att ha oskar lös men han gjorde allt han inte fick göra.

2011-03-09 @ 17:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0