Dagarna som gått!

I fredags va det en av de värsta dagarna jag haft på jobbet! Fy faaaan!!!
Vi va ont om personal och eftersom det va löningsfredag va det jävligt mycket kunder. Dessutom mådde jag skitilla hela dan och va nära att kräkas flera gånger.
Efter 13 va det jag och Carro som skötte butiken. Tog emot varor och fyllde på fullt överallt. Gick hyffsat må jag säga. Tack Carro för att du plockade frukten!
Efter 15 va jag dock själv på golvet och det blev lite smått kaos! Mer folk började komma eftersom alla slutar jobba, kassan strulade och pantmaskinen pep som vanligt!
Dessutom skulle jag plocka upp på frukt-/grönt, mejeri och chark (helst lite kolonial också). Jag skulle ha behövt klona mig X antal gånger kände jag. Vid 18 tiden när jag skulle gå hem va jag helt slut! Hade dessutom jävligt mycket ångest över hur butiken såg ut då jag vet hur mycket det är att göra ändå under helgerna. Tyckte så synd om Linda som skulle komma på lördagmorgon och se skiten. Hade jag kunnat hade jag åkt dit och hjälpt till.

Tyvärr låg jag på soffan hela lördagen. Hade så ont i magen att jag låg och grät och jag fick gå och kräkas några gånger. Magnus vart riktigt orolig och undrade om vi inte skulle åka in till sjukhuset. Men envis som jag är så låg jag kvar på soffan. (Mina tankar låg på bebisen i magen och jag funderade många gånger på vad det kunde vara. Havandeskapsförgiftning googlade jag på, men hoppades att det inte va det.) Hade ju dessutom en kille här som hjälpte Magnus att snickra däruppe så då är det bara till att vara hemma så det blir klart snart. Natalie va i alla fall väldigt snäll. Hon sov mesta tiden när dom snickrade och sen va hon lugn och glad så jag slapp springa runt så mycket. Fick skrika ner Magnus några gånger när jag akut va tvungen att springa på toa.

På söndagen mådde jag lite bättre. Hade inte lika ont i magen och va lite piggare. Dock hade jag en fontän i rumpan så det vart mycket toabesök. (Hade nu insett att det va magsjuka jag hade fått)
Magnus syster Ewy och hennes man Kimmy kom hit och hjälpte oss att snickra lite. Eller ja, Kimmy snickrade med Magnus och Ewy hjälpte mig med Natalie.

Igår skulle jag ha jobbat men kände att jag inte va riktigt reko i magen än så jag vågade inte åka till jobbet. Hade ju inte vart så kul om man råkat bajsa på sig när man löft nån kartong med äpplen eller nåt. ;) Så jag bestämde att jag fick vara hemma tills magen är okej igen. Natalie skulle ju vara hemma för vård av mamma, men hon va på sitt bästa humör och bara gjorde massa bus och hyss hela dan så henne fick jag inte mycket hjälp av! ;)
Jösses va den ungen har energi!

Idag har vi tagit oss ner till affären och handlat lite mat till veckan. Ska väl försöka städa lite på eftermiddagen. Ser ut som fan här hemma! Natalie har kommit på att hon ska ha alla som ligger längst ner i hennes leklådor och då hamnar ju allt annat på golvet, så vårat vardagsrumsgolv ser vi inte mycket av just nu.

Nej, nu ska jag passa på att sova en stund medans lillfis sover. Har inte blivit mycket sömn senaste dagarna. Har inte jag behövt springa upp till toan så har Natalie varit vaken. Både natten till igår och idag har hon varit vaken nån timme. Sommartiden verkade passa alla barn utom henne. De brukar ju sova lite mera, men inte hon inte...


Kommentarer
Postat av: sofie

du är för göllig du hjärtat! :) PUSS!

2011-03-31 @ 21:00:51
URL: http://sjernstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0