Tandläkaren

Idag har jag varit till min underbara tandläkare i Storvreta.
Fick ett papper om det för några veckor sen, men har så klart tappat bort det. Visste dock att det va nån gång i juni som jag skulle dit. Trodde att det va den 17e men igår fick  jag ett meddelande på mobilen om att jag skulle infinna mig där idag klockan 9.
Hade ju planer på att åka in till min gamla farmor i Uppsala så Natalie fick följa med in till tandläkaren.
Syrran skulle kunna varit barnvakt, men det kändes lite onödigt att åka till Storvreta sen hem till Österby och hämta Natalie och sen åka in till stan igen. Så jag chansade på att Natalie skulle sköta sig! ;)

Tandläkaren tyckte att hon va jätteduktig som satt stilla i mitt knä medans hon undersökte mig.
- Måste vara en lugn liten tjej det här, sa hon.

Ha ha... Är många som tror att hon är lugn. Men om dom bara visste vilket vilddjur hon kan vara! Hemma och på dagis är hon ju inte stilla en sekund, men är man borta så kan hon vara stilla ett tag tills hon känner sig bekväm.

Vilket fall så tyckte tandläkaren att allt såg bra ut. Hon tog dock inga bilder då "hon såg att jag va gravid". Svårt att gissa på nåt annat va? ;) Ha ha...
Så när bebis hade kommit ut och jag kände mig redo så skulle jag ringa och boka en tid till så hon fick kolla ordentligt. Hon trodde dock inte att det va några hål eller så. Men däremot sa hon att hon ville kolla upp mina visdomständer.
Dom växer ju vågrätt mot dom andra tänderna så innan dom förstör för mycket så tyckte hon att jag skulle ta bort dom.
Så nu vet jag vad jag har att vänta.
Va dock beredd på det så jag är ganska lugn trots att det lär bli en "mindre operation" för att få bort dom. Men kan jag föda barn utan bedövning måste jag ju kunna dra ut tänder med bedövning. Eller vad tror du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0