Säg det rak ut istället!

Idag när jag va på affären gick jag förbi en kvinna och en tjej. (Mor och dotter va det då jag vet vilka det är. Dock inga jag känner så)
Tjejen ifråga hade en liten mage så det syndes att hon va gravid.

När jag hade gått förbi ser jag hur kvinnan pekar på mig och "viskar" (dock inte så bra eftersom jag hörde det)
-Så där stor tänker du väl inte bli i alla fall!  Ha ha ha...

Hörde inte vad tjejen svarade då jag gick därifrån. Men jag tycker att det va ganska oförskämt!

Man känner sig inte så jättefin alla gånger med denna mage. Men jag kan nu säga att jag vart om möjligt ännu STOLTARE över min mage! Skulle kunna gå med den länge till bara för att jag känner mig så.

Men snälla ni som pratar bakom min rygg och pekar på mig. Det känns inte så roligt alla gånger så säg det rakt ut till mig eller va tysta!
Jag vet att min mage är enorm. Jag ser den 24 timmar om dygnet!

Ganska less på allas kommentarer faktiskt!
-Men nu är det inte långt kvar va?
-Är du säker på att det bara är en där i?
-OJ, vilken tjock mage du har!
-Men nu börjar det bli tungt va?
-Vilken mage!
-Oj, magen står ju rätt ut.
-Har du svalt en fotboll?

Listan kan göras lång och jag orkar faktiskt inte svara längre!

Så här ser min mage ut idag i alla fall:



129 cm i omkrets! Slå det om ni kan! ;)



Min syn varje dag:



Kan nån hitta mina fötter? ;)

Kommentarer
Postat av: BlomsterDesign/Elli

Hej Marie :)

Måste bara säga att jag tycker din mage är jätte fin och förstår att du blir less på att höra kommentarer och alla frågor. Folk verkar verkligen inte tänka efter innan dem pratar.

Kram /elli på BlomsterDesign.

2011-06-27 @ 15:27:41
URL: http://blomsterdesign.blogg.se/
Postat av: Malin

Jättefin och stoor mage :) Jag tycker det är så himla vackert med gravidmagar så när jag säger tex "vilken stor mage" så menar jag att den är fin! :) Och lägger ALLTID till det, plus ett leende, när jag säger nåt!! Man hör ju på tonarten i uttalandet vad personen menar och det är inte alltid en glad tonart man hör komma ur käften på dom ;)



Ta hand om dig och magen nu sista tiden :) Det kommer nåt alldeles underbart ur den snart så håll ut!! :)



// Kram!!

2011-06-27 @ 21:06:50
URL: http://www.malvan12.blogspot.com
Postat av: Camilla Kastberg Odeheim

När det var föräldrarmöte så sa ju jag till dig "Åh, så fin o stor mage"! Men jag tycker ju du är fin! Inget illa menat från min sida.

Men jag vet själv hur jobbigt det var i slutet när alla kom med sina "påhopp" eller kommentarer!

Man HAR mage när man väntar barn, annars vore det ju tokigt.

Stora varma kramar

2011-06-27 @ 22:46:29
Postat av: Heidi

Åh, bry dig inte om de! Du har en jätte söt mage :) Hur fin som... Lycka till gumman... Kraam

2011-07-04 @ 15:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0