Helgen

Den här helgen har som vanligt gått väldigt fort.

Började lördagen med att åka in till Uppsala för att äta hotellfrukost och ha möte med Forevergänget.
Hade dock lite svårt att sitta då min lilla bebis i magen envisades med att ligga långt ut och långt ner så jag fick liksom halvligga emellanåt. Kände mig dessutom lite uttittad då alla tittade på magen och många frågade om jag inte skulle ha när som helst.
-Jodå, den kan komma när som helst men den är beräknad 14 juli! (Kände mig lite tjatig efter en stund)
-OJ!!! Är det så långt kvar? Är du säker på att det bara är en bebis?
Hur många gånger har jag inte hört den frågan nu? Får nog börja hålla mig inne så jag slipper alla frågor. ;)
Dock är det kul när dom säger att man är fin, även om man inte känner sig speciellt fin.

Hände förra veckan. Då va jag inne på affären och en stressad tjej sprang förbi mig.
-Oj, vilken fin mage du har! sa hon i all hast.
Öhh... Tack! Eller vad säger man. Kände ju henne inte ens. Men jag sa tack i alla fall för att inte vara otrevlig.

Vart ett litet sidospår nu kände jag. Jag skulle ju berätta om helgen. Men ja ja... Detta ingår ju kanske också! ;)

Efter mötet svängde jag förbi min mor en snabbis. Magnus och Natalie va på Gräsö så varför skulle jag åka hem till ett tomt hus?
10 minuter efter att jag kommit till mamma kom även min storebror med familj. Så vi fikade och pratade lite. Trevligt!

På kvällen fick jag ett sms av min mamma. Är allt lugnt? Tänkte om jag kunde ta mig ett glas vin i så fall.

Ha ha... Söta mamma. Tror att hon börjar bli lite nervös nu. ;)
Drick du ditt vin skrev jag tillbaka. Än har jag ju inga värkar.

Hon ringde igår också och frågade om allt va ok. Hon hade dessutom planerat att Natalie kunde vara där hela midsommar och hon hade ljudet på mobilen på nu ifall jag skulle ringa. (Mamma har typ aldrig ljudet på av nån anledning) Hade även sagt till på jobbet att hon kanske måste gå ifrån ifall jag skulle föda.
Hon är rolig ibland min mamma.
Frågade om hon började bli nervig, men det va hon minsann inte. Eller hur va? ;)

Magnus va duktig igår och skruvade klart trallen på altanen, så nu är det bara en liten trappa och räcke kvar. Han är så duktig! Precis när han vart klar började det att regna också. Snacka om timeing!

På kvällen gick jag igenom alla bebiskläder. Sorterade i storlekar och la ner lite i väskan som ska med till förlossningen. Så nu har jag i alla fall börjat. Duktigt va? ;)
Måste packa lite grejor till mig själv också kanske. Kan jag nog göra ikväll eller så.

Ja, mycket mer än så har det nog inte hänt i helgen

Natalie satt på första parkett och kikade på när pappsen byggde altan! ;)





Äta macka skulle man göra samtidigt också!



Ni ser va fin rutan vart då va?




Kommentarer
Postat av: Lisa Blom

Vad rolig Nina är. Tror nog, som du, att hon börjar bli lite nervös ;)

Spännande att se när bebisen vill titta ut. Jag förstår att du är trött på alla kommentarer om magen, det var jag med. Fast tvärtemot dig fick jag ist höra "men så liten mage du har", rejält less på allas åsikter blev jag. Vad svarar man på sådana kommentarer liksom...

Håller tummarna för att allt går bra och att bebisen kommer snart så ni slipper vänta! Kram

2011-06-20 @ 11:15:49
Postat av: sofie

även jag har ljudet på om nätterna från och med igår. du har ju lovat att höra av dig när det e dags! :) stand in på barnvakt e jag ju oxå! puss!

2011-06-20 @ 19:49:48
URL: http://sjernstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0