Farmor

Efter tandläkarbesöket åkte vi in till min gamla farmor.



Farmor och Natalie i vintras/våras.

Hon fyllde ju år i början av maj, men vi har inte kunnat åka förs nu.
Dagen hon fyllde jobbade jag fram till 20 så då hann vi ju inte och dan efter fick Natalie vattkoppor. Vågade inte riskera att åka till en 91 åring med vattkoppor ifall att hon skulle bli dålig. Vill ju ha henne i livet ett tag till!
Sen när Natalie äntligen va frisk vart det massa annat skit och jag åkte på magsjuka så då ville jag inte heller åka. Men nu kom vi äntligen iväg. Kändes faktiskt skönt!

Hon är ju så ensam där hemma...
Vi köpte med oss en varsin räksmörgås och prinsessbakelse som vi kalasade på. Farmor vart så himla glad och beklagade sig över att jag hade köpt allt det där (+ en blomma) och hon hade ingenting hon kunde ge mig. Men jag unnar gärna min farmor massa saker medans jag kan!
När vi åt räksmörgåsen sa hon:
- Åhh.. Det här va det godaste du hade kunnat komma med!

Tänk att man kan bli så glad över en räksmörgås! Kan inte vara så kul att sitta hemma och inte kunna göra det man vill eller äta det man vill. Hon är ändå rätt pigg men orkar inte gå så långt, så hon sitter bara hemma om inte nån kommer och tar med henne på nåt. Hemhjälpen brukar dock vara snälla och gå ut med henne en stund om dom hinner och hon orkar.

Hon vart väldigt glad att vi kom och livade upp hennes vardag lite. Natalie va så söt och gav henne en stor kram och vinkade jättemycket innan vi åkte.
Såg dock på farmor att hon inte tyckte att det va så kul att bli lämnad själv igen. Nu hade hon ingen som skulle komma förs på måndag då hemhjälpen kommer en stund på fm.
Kändes inge roligt att lämna henne men Natalie va så himla trött så vi va tvungna att åka så hon fick sova lite.

Får åka dit snart igen. Kanske hon får se bebis då också! ;)
Önskar att min pappa också kunde få se mina barn. Han hade varit en så stolt morfar!
Men han är stolt som en tupp uppe i himlen och vi brukar åka och sjunga vid hans grav. Tror att han uppskattar det! Älskade pappa! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0