Barnmorskan

Idag va jag och bebis till barnmorskan.
Alltså jag skulle kunna vara gravid jämt bara för att få träffa henne. Hon är så underbart mysig och lättsam.
Idag va dessutom sista gången vi träffas. Nu ska hon ha semester i fem veckor så då får jag komma till en annan barnmorska sista gångerna. Känns lite tråkigt och det tyckte hon med. Hon vill ju så gärna se bebisen, men vi sa att vi ses på efterkontrollen sen. Alltid nåt! Gav henne tillåtelse att kika i min journal också så hon kan få se vad det vart för liten krabat. Fick jordens största och varmaste kram när jag gick därifrån idag. Bara sååå underbart!

Vilket fall så såg allt bara bra ut. SF måttet låg på 35 vilket motsvarade vecka 38 (jag är i vecka 35!) så hon tyckte att magen växt bra. Ha ha.. Kan man lugnt säga va!
Vi gick igenom lite om den kommande förlossningen och pratade lite allmänt om hur jag ville ha allt.
Jag tycker att det är skitsvårt att bestämma nu vad jag vill ha för smärtlindring. Det får man liksom ta när man ligger där och känner hur ont det gör. Dumt att ta massa saker man inte behöver! Kanske inte hinner få nåt heller. Så jag sa att jag ville köra som förra gången och ta lustgas så länge jag känner att jag klarar mig med det, sen får vi se. Jag är öppen för förslag.

Hon trodde heller inte att det va allt för långt kvar. Huvudet va "så gott som" fixerat och efter lite prat kom vi fram till att det nog va slemproppen som gick igår.
Vid varje toabesök va det som att torka snor från pullan. Duschade, men det vart likadant en stund efter så då sa hon att det nog va den som hade gått.
Frågade om jag hade märkt nåt av att det sipprat nå vatten, men det har jag inte gjort. Vart lite nervös efter den frågan kände jag. Kommer nog hålla mig hemma mycket nu. Kan ju liksom komma när som helst och barnmorskan sa att jag nog inte kommer att gå mina 40 veckor i alla fall.

Måste verkligen packa väskan, lägga bilbarnstolen i bilen och plocka fram lite bebiskläder nu känner jag. Har ju inte nånting framme. Tänk om jag måste åka inatt eller nåt. Ha ha... Då får bebis åka hem naken, och jag med för den delen. ;)

Kommentarer
Postat av: sofie

näärå tant sofie rotar fram nåt ur gömmorna och kommer in med till beebiis isf!! skulle nog kunna få med mig nåt till dig med! :) tack för fikat idag förresten! glömde som tacka jag! puss!!

2011-06-13 @ 21:40:58
URL: http://sjernstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0