Knakeli brak

Igår va vi ner och vägde lillebror.
Jag är ju fortfarande lite orolig och nojig över om han får i sig så det räcker. Men nu tror jag att jag kan sluta oroa mig snart.

Förra tisdagen vägde han ju 4070g. Nu vägde han 4490g. Växer ju så det knakar!!!
Han har alltså gått upp 420g på en vecka! (enligt bvc bör dom gå upp minst ca 150g/vecka så han låg lite i lä där)
Helena på bvc tyckte att det va jättebra och sa att vi absolut kan vara lugna nu. Han får verkligen i sig det han behöver om han gått upp så mycket.

Känns så himla bra ska ni veta!
Att amningen kom igång ordentligt och funkar som det ska, lillebror går upp i vikt och allt är bara fridens.
Lite kämpigt är det ju då han vill amma mest hela tiden och inte sover speciellt bra på nätterna. Men det är så kort tid av mitt liv och han är snart stor så det gör mig inget faktiskt.
Nog är jag ruskigt trött och kanske har lite kort stubin emellanåt, fast jag tycker att det är värt det.
Försöker ta vara på den här "bebistiden". Den går så hemskt fort och kommer aldrig igen.

Idag va vi in till Ackis och gjorde hörseltest på honom.
Han passerade utan anmärkning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0