Ingen fara på taket!

Idag har jag varit ner och vägt lillprinsen. (Nej, han har inte fått nåt namn än...)
I måndags när vi va och vägde hade han gått ner till 3900 g vilket motsvarade 9%. Dom får ju gå ner 10% så det va ingen fara. Men med tanke på hur allt va med Natalie så har vi ändå lite extra koll på lillgrabben så därför va vi ner och vägde igen så vi vet att han inte går ner mera.
Idag vägde han 3940 g så vikten har nu vänt och allt ser bara bra ut. Känns riktigt skönt!
Ska ner på måndag och väga igen.

Vad som också känns skönt är att jag verkar kunna amma detta barn. Det har ju varit mitt mål från början och jag tycker att det ser ut som att jag lyckats. Han går ju upp i vikt i alla fall så då måste han ju få i sig tillräckligt.
Vi borde ju i och för sig inte va så oroliga då han bajsar hur mycket som helst flera gånger om dan, och dessutom byter vi fulla kissblöjor på honom. Hade han inte fått i sig så hade det ju inte kunnat komma ut så mycket.

Så det är mycket nöjda föräldrar här hemma! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0