Dagarna som gått!

Jaha... Nu har det varit torka här igen. Jag tänker flera gånger varje dag att jag ska skriva lite, men jag får aldrig tummen ur arslet så det blir inget skrivet. (Nu skriver jag dock inte med tummen, men ni fattar)

Det har väl inte hänt så mycket här hemma heller.
Vi hade kalas hela lördagen. Va typ 27 pers här hemma samtidigt så jag fick nästan panik över vart jag skulle ta vägen. Men jag höll bullfatet fullt så fick gästerna klara sig själva. Alla verkade nöjda så det verkade inte ha gått nån nöd på dom.
Tack alla som kom och firade våran lilla tjej!

På söndagen va Magnus ute och plogade/ saltade hela dan/kvällen. Storebror med familj kom hit och grattade Natalie och sen hade hon och jag en mysdag här hemma.

I måndags va vi till mitt jobb en sväng för att se om chefen hunnit gjort nå schema. Men det hade inte hunnits med så senast den 31a skulle jag få det. Annars sa han att jag skulle få komma in och skälla på honom. Hi hi... Det kan bli roligt, för han lär nog skriva schemat den 31a innan jag kommer. ;)

På kvällen hade jag Aloe Vera party här hemma. Söta Emelie kom och lura i oss alla att det där va bra grejor. ;) Så nu väntar jag på att få klunka mina tre dunkar jag köpte. Dessutom köpte jag shampoo och balsam. Har jättesvårt att hitta shampoo som funkar för mitt hår. Det blir ofta så fett. VO5 är det som funkat bäst, men det får man ju knappt tag på längre så jag måste hitta nå annat. Kan väl prova det här nu tänkte jag. Funkar det så är det ju kanon och funkar det inte så får jag ju lämna tillbaka det och få pengarna tillbaka. Så jag kan väl bara vinna på det insåg jag!

Tisdag fm spenderades hos Katarina och Alvar. Tog med mig smörgåstårta till lunch och banankaka till kaffet. Är ju alltid hon som bjuder annars. Men nu hade jag smörgåstårta kvar sen Aloe vera partyt så då åt vi av den. Gott som tusan! Va min första smögåstårta jag gjort nånsin och den vart jättebra, så det kommer bli fler gånger.
Tack Lisa för tipset om fyllning!

Igår va vi bara hemma och mös. Lekte hur mycket som helst hela dagen och när Natalie sov satt jag vid datorn och spelade Mahjong Trails på facebook. Snacka om beroendeframkallande spel. Men ack så roligt! Jag älskar Mahjong!!! Nu måste jag bara hitta 5 vänner till som vill spela för att komma vidare i spelet. (Eller dom behöver inte spela, bara acceptera min förfrågan! Vore hemskt snällt!) För annars måste jag betala för det och sånt gillar jag inte. Tänker inte betala pengar för att få spela spel. Då spelar jag nån annanstans.

Idag har vi varit ner till kyrkis på förmiddagen. Natalie har verkligen roligt där. Hon kommer älska förskolan. Kommer väl bli en sån unge man aldrig får med sig hem. " Ska bara..." hundra gånger innan man kan åka hemåt! ;)

Förövrigt så planeras det för en klädbytardag här i Österbybruk. Så ni som har kläder, skor, leksaker eller vad som helst som har med barn att göra får gärna lämna in det. Börja rota i förråden redan nu. Bra att rensa till våren! Klädbytardagen blir som det ser ut nu i slutet av Mars. Mer info kommer sen, men nu hinner ni rota runt där hemma lite innan det är dax. ALLT och ALLA är välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0