Linden

Om precis två veckor ska min lilla fis börja på förskolan. HELT GALET!!!
Hon kom ju nyss och är bara en liten bebis. ;) Eller kanske inte. Hon fyller ju faktiskt ett år nu på torsdag.

Vilket fall som helst så har jag nu tagit mig i kragen och ringt till en kvinna på kommunen. I pappret vi fick om att vi hade fått plats stod det att man skulle ringa till henne angående inskolning och mer information. Men samtalet kändes lite konstigt.
- Hej! Jag heter Marie och ringer angående min dotter som ska skolas in på Linden.
- Jaha, hej! Va roligt. Vilket datum skulle Natalie skolas in?
- Den 31 januari.
- Okej! Vad undrar du över då?

Men hallå! Jag ringde ju för att man skulle ringa och för att HON skulle ge MIG info!

Fick i alla fall veta vilka som kommer att jobba där och när vi ska befinna oss på plats den 31a. Resten får vi väl ta sen då.
Kom på i efterhand att jag glömde fråga hur många barn som kommer att gå där.
 
Nån som ska ha sitt barn på Linden och som vet hur många barn det blir?

Kommentarer
Postat av: Tessan

hej.

Vad jag har hört så är det ca 10 barn som börjar. Sigge, Molly och Vera vet jag ska gå där.

2011-01-14 @ 19:52:11
Postat av: Anonym

hej hopp!

tänkte på en sak när jag läste om det där samtalet. Kommunen skriver av någon oförståelig anledning att man ska ringa till sin blivande förskola.

Fast man behöver verkligen inte ringa.

Förskolorna får sina placeringsmeddelanden via Kommunen och innan det är dags att skola in så ringer förskolan till föräldrarna och meddelar avdelning och övrig information.

Vissa förskolor kanske väljer att skicka informationen via brev, men de allra flesta ringer till hemmen.

Jag kan tycka att kommunen bör ändra så att det står: Vid eventuella frågor kontakta förskolan på tel ....

Många föräldrar är fundersamma och har en massa frågor om inskolningen och då är dom självklart välkommna att ringa, men det är nog ingen förskola som kräver att man som förälder måste ringa.

Så därav kanske personen som svarade då du ringde din förskola tolkade det som att du ringde för att du hade en del frågor angående inskolningen. :D

2011-01-15 @ 18:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0