Första magsjukan är här!

Inatt vid 23.30 vaknade vi av att Natalie kräktes. Tänkte först att hon kanske svalde tokigt i sömnen eller nåt och att det va därför hon kräktes. (det har hänt förr) Men hon hostade inte så mycket och när vi kastat ut allt från sängen, tvättat av lillskrutt och lagt oss i våran säng så kräktes hon igen.
Insåg då att det va hennes livs första magsjuka!
Hon fick ligga mellan oss i våran säng så vi snabbt kunde ta hand om henne. Låg på min kudde som va täckt med plastad frotté, en handduk och ett örngott så det skulle bli lite mjukare än handduken att ligga på.
Hon höll på fram till ca 01.40 och kräktes typ 10 gånger. Stackars Natalie!
Hon va helt slut! Va helt vit i ansiktet och under tiden hon va vaken låg hon och skaka, men somnade mestadels mitt i allt kräks av utmattning. Snacka om att dom små är hjälplösa när dom är sjuka.
Vi försökte få i henne lite vatten, men hon vägrade. Vid 5 vaknade hon till igen och va pigg som en mört. Nu gick det bra att dricka lite vatten och sen försökte vi få henne att somna om.
Sov till 6.40 då pappan gick upp. Vi skulle ju åka på rally idag och Natalie skulle vara och busa med sin mormor hela dan. Men nu får jag och Natalie hålla oss hemma.
Märkligt det där att männen tar för givet att vi mammor är hemma så fort barnen är sjuka. Vi kanske skulle vilja ha lite hjälp här hemma. Nu går det ju bra, men dom kan ju fråga åtminstone. Är jag kinkig nu?

Natalie verkar i alla fall lite piggare nu. Fått i sig lite vatten, ätit en liten smörgås och lekt en stund. Än har hon inte kräkits nåt mera och vi hoppas verkligen att hon slipper. Nattens kräkor räcker gott och väl!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är verkligen inte kinkig, klart att man ska turas om att vara hemma, eller dela upp det så att det känns bra iaf. Jag jobbar inom vården så för mig skulle det vara svårare att vara hemma med sjukt barn, alltså kommer min sambo att få vara det. Tror dessutom inte att man kan säga att män tycker det ska vara så, det är lite orättvist. Jag tror de flesta, förhoppningsvis alla män vill vara hemma med sina barn. Så har det iaf varit med min

uppväxt, mina föräldrar har delat på föräldrardagarna. Nu har inte jag barn men upplever att de flesta, inte alla, av mina

kompisar gör likadant.

2011-01-22 @ 13:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0