Ultraljud 2

Idag ska vi in till Ackis och få se våran bebis igen. Hoppas att den växt på sig lite mera nu. Vad händer annars?
Får vi en dvärgbebis eller kommer det bli nåt tokigt med den? Tankarna bara far i huvet på mig.
Vissa (nämner inga namn) tror ju att den va liten pga att jag inte ätit ordentligt. Men det tror jag knappast. Äter ju mera nu än när jag väntade Natalie så det problemet är det nog inte. Dessutom sa barnmorskan när vi va in sist att alla bebisar växer och är lika stora fram till vecka 20. Så kanske att vi bara ligger lite efter mot vad vi trodde från början. Det sa dom ju med Natalie också.

Vilket fall så ska det bli kul att få se den lille/lilla ligga där inne och bara ha det bra. Som det känts de senaste dagarna lär den inte direkt ligga stilla idag heller så vi får hoppas att vi kan få några bra bilder på lillskit! ;)

Natalie är på dagis medans. Vi har ju fortfarande inskolning och hon ska då vara mellan 9-14. Frågade i måndags hur vi skulle göra eftersom ultraljudstiden är just klockan 14 när vi ska hämta henne. Antingen får vi hämta tidigare, eller så får nån annan hämta, eller så får hon vara kvar en liten stund på eftermiddagen.
Då det inte är några problem alls med hennes dagisvistelse (hon verkar trivas som fisken i vattnet och är mycket gladare nu) så tyckte personalen att hon kunde få vara kvar tills vi kom hem igen. Mycket snällt! Så jag lämnade henne vid 10 idag så hämtar vi henne så fort vi kan sen.
Kan tala om att det är hur bra personal som helst på Natalies dagis Linden, och trots att jag va skeptisk till en början så tycker jag nu att hon inte kunde få en bättre förskolestart.
Tyckte ju att det va tokigt att skola in här nu och sen på "stora dagiset" sen. Men nu får dom en lugn start och personalen har verkligen tid att ta hand om de små. Alla barn är ju dessutom ungefär lika gamla. Den äldsta är född i juni 2009 och den minsta i februari 2010.
Måste ju vara lite bättre än att behöva gå med femåringar som far runt som blixtar överallt! Nej, jag tycker verkligen att det är kanon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0