Natten

Vart en lång natt inatt igen. Natalie vaknade vid 00.30 och va vaken till 03.40!
De första två timmarna satt jag i skräddarställning i sängen utan kläder med henne i famnen. Kan tala om att benen somnade typ 100 gånger, jag hade värk i hela kroppen och frös som en gammal hund. Men jag gav ig inte. Hon somnade vid 02.30 och jag la henne i sängen. Men så fort jag släppt taget om henne så vaknade hon igen! Helvete!!! Jag hade ju till och med låtit henne sova fem minuter bara för att vara säker på att hon somnat ordentligt.
Nu gav jag upp! Tårarna rann och Magnus sa att han kunde ta henne en stund så jag fick lägga mig ner och vila lite. Han är så snäll min sambo! ♥

Men då jag va allmänt less på tillvaron drog jag på mig morgonrocken och gick och satte mig i soffan och tjura.
Då började Felix bråka med mig också så han åkte ner på golvet fortare än han kom upp. (Mitt tålamod va liksom slut!)
Vid 03.40 kom älsklingen och bad mig komma till sängen. Natalie hade då äntligen somnat.
Vi låg och pratade lite och sen somnade vi.

06.30 vaknade lillfis igen. Tog henne till min säng och hon la sig ner och somnade nästan på en gång. Sov väl kanske en kvart sen röck hon till, kanske drömde hon nåt tokigt, för sen vaknade hon igen och tyckte att det va dax att gå upp.

Vet inte hur jag ska göra riktigt. Om jag ska låta henne sova lite på dan så hon är riktigt trött på kvällen eller om vi bara ska köra på och hoppas att det går över snart.

Pratade med Helena på bvc och hon tyckte som mig att vi ska låta henne skrika en stund. Efter ett tag fattar hon ju att det inte hjälper. Men Helena tyckte att vi skulle prova på en helg då vi kunde vila lite på dan. Blir ju lite jobbigt om man ska upp och jobba på morgonen. Det kan ju liksom ta flera timmar innan hon somnar, och med flera timmars skrik blir man ju ganska trött.
Hon tyckte dessutom att vi skulle prova att låta Natalie sova i ett annat rum så hon inte ser oss när hon vaknar.
Blir ju dock lite svårt just nu då vi bara har två rum och kök eftersom övervåningen inte är klar. Men vi får väl ställa in henne i vardagsrummet en natt och prova. I vår är ju tanken att hon ska få eget rum då vi inte kommer få plats med en säng till i sovrummet.

Nu börjar lillfröken att bli ganska trött. Hon sov ju bara 7.5 timmar i stället för sina 11 inatt så det är ju inte så konstigt. Men jag ska pina henne en liten stund till så hon blir ännu tröttare och hoppas att både hon och vi kan få sova lite mera inatt.


Kommentarer
Postat av: nettan

hej marie

oskar har också haft sånna perioder.ett tips från mig är du ligger på sidan och sträcker in handen genom spjälorna så hon känner din närhet hela tiden.pröva att ge alvedon=tänder på väg,oskar får ofta ont en stund innan dom visar sig,den onta kommer på natten.hoppas det är bra med er annars kram nettan

2011-02-16 @ 20:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0