Helgen

Jösses va helgen har sprungit iväg! Har varit så skönt att få umgås lite med min familj! Känns inte som att det hinns med så mycket. Jag och Magnus umgås nästan aldrig sen jag började jobba. Ruskigt tråkigt! Men snart hoppas jag att det blir ändring på det.

Igår va vi in till stan och köpte golv till de två nya rummen uppe. Letade även efter tapeter till Natalies rum men kom hem tomhänta. Tyckte inte att det va nåt som va riktigt fint bland barntapeterna. Antingen va allt knallrosa till tjejrummen eller så va man tvungen att ta en bård eller två mitt i allt. Jag vill inte ha nåt av det! Ska in till Colorama på lunchen imorgon och se om dom har nåt annat roligt.

Förövrigt vart Natalie förkyld i helgen.
Började i fredags kväll med att hon hade som "krupphosta". Ni som haft det vet hur illa det låter. Nu hade hon nog inte krupp men hon hade ganska svårt att andas och jag låg och lyssnade så att hon andades på natten. Sen igår vart hon toksnorig och det gjorde ju inte saken bättre. Så ännu mindre sömn vart det för mig och Natalie inatt då hon vaknade av allt snor + hostan och jag vaknade så fort hon lät. Sen ville jag inte riktigt somna heller för jag va tvungen att höra så hon andades hela natten.
Som tur är har jag en underbar sambo som låtit mig få lite sovmorgon och sluppit gått upp klockan 6 när Natalie vaknat.
Tack älskling!

Idag har vi varit ute mest hela dagen. Sååå fint väder ju!
Magnus har bytt till sommarhjul på volvon och tvättat den, satt fast stegen på taket som åkte ner med snön i vintras, bytt till sommarhjul på släpkärran, eldat lite sopor i tunnan och rensat lite på gården.
Jag har putsat alla fönster utvändigt, rensat rabatten och lapat sol.
Natalie har mest sprungit runt och tyckt att livet varit allmänt underbart! ;)

Nu på kvällen har jag putsat insidan av fönstren i sovrummet och köket samt satt upp nya köksgardiner och Magnus håller på uppe och sätter upp taket klart i bebisens rum.
 
Jösses så mycket energi man fick när solen kom fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0