Ett kärt återseende

Det vart bättre med sömn inatt.
Dessvärre somnade inte Natalie förs 22.30. Hon och pappa la sig i soffan för att mysa igår kväll vid 19 tiden. Jag satt i telefonen och gjorde lite ärenden på datorn. Vid 20 började Idol så jag la ner mina projekt och gick för att kolla på tvn. Då hittar jag två tröttisar som antagligen sedan länge sov i soffan.
Tog upp Natalie, bytte blöja, tog på pyjamas och gav henne välling. Normala fall funkar det väldigt bra och man kan sen lägga henne igen så somnar hon om. Men inte nu!
Hon ville knappt ha nå välling. Åt kanske 40-50 ml och sen va hon speedad till tusen. Hon flängde och for i soffan och pratade och försökte hjälpa Idolerna med att sjunga.
Shit! Va verkligen inte bra att hon och pappa somnade. Vid 22 försökte Magnus lägga henne i sängen, men hon kom på igår morse att man faktiskt kan stå upp i sängen nu så då höll hon på och klättra och for istället för att sova.
Vid 22.30 lessnade jag, värmde på välllingen lite (som hon åt 100 ml av nu) och sen höll jag henne i famnen en stund tills hon varvade ner och då la jag henne i sängen och hon somnade efter 5 minuter.
Mamma kan hon! ;)

Fick stoppa i nappen en gång inatt men annars sov hon till 7.30 imorse.
Mös lite med pappa en stund innan han va tvungen att åka till Gräsö för att spränga lite.

Idag ska jag och Natalie hälsa på en familj som har en stor plats i mitt hjärta. Har känt dom sen jag va ett år och deras dotter och jag va oskiljaktiga ända fram till tonåren då vi valde lite olika vägar och vänner i livet. Jag bodde väl i stort sett nästan där när jag va liten. Mycket minnen har vi tillsammans och dom ploppar upp nu när jag tänker på hur underbart vi hade det. ;)
Tyvärr vart pappan i familjen sjuk, men han va stark och kom tillbaka. Dock inte precis lika som förr.
Träffade honom som hastigast i somras. Kan säga att jag kände mig som en idiot när han frågade om jag inte kände igen honom. Har haft lite skuldkänslor över det. Dessutom vart jag nog lite chockad för jag fick typ tunghäfta och visste inte riktigt va jag skulle säga. Hoppas han kan förlåta mig för det! (usch, nu vart jag lite ledsen!)
Ska bli så roligt att få träffa dom alla igen. Saknar dom faktiskt ibland! Dom har ju ändå hängt med ett tag i mitt liv och under hela min barndom.

Ikväll är vi bjudna över till grannarna på middag! Trevligt trevligt!

Nej, nu är det dax att göra lite nytta innan vi ska åka.

Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Malini Karlsson

Åh gumman, va fint du skriver om oss.

Du har en stor plats i mitt hjärta med ska du veta. Du har även en stor plats i mina föräldrars hjärta. Pappa blev så glad att ni kom över till dom.

Jag tänker oxå ofta på våra år tillsammans, jag saknar den tiden. Vi gjorde verkligen allt tillsammans. Nina och Mattias har en stor plats i mitt hjärta med, ni kommer alltid att vara en del av min familj.

Ha inte skuldkänslor över pappa, han är inte längre den pappa vi en gång hade, men han älskar oss fortfarande lika mycket.

Tack för allt gumman. Massa kramar från mig, mamma och pappa

2010-09-18 @ 20:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0