Sorry

Förlåt för den dåliga uppdateringen. Men som vanligt ska jag förrsöka knåpa ihop vad vi gjort.

I onsdags va vi ju till Tierp och hälsade på min brors tjej. Fick god lunch och en trevlig pratstund.
På kvällen tog vi det bara lugnt och mös i soffan.

I torsdags va vi till kyrkis. Va rätt mycket folk där. Natalie trivs verkligen när hon får leka med andra barn. Kanske dax för syskon!? Ha ha... ;)
Efter kyrkis åkte vi och hälsade på Sofie och Elsa. Sofies mamma och en vännina till henne va också där. Riktigt trevligt!
När dom hade åkt tog jag och Sofie våra barn på en promenad så dom fick sova lite. Vart en skön promenad och mycket prat. Även om både jag och Sofie ändrat på oss sen förr så känns det som att vi kanske har börjat hitta tillbaka till varandra igen. Allt kändes lite roligare och inte så stelt i torsdags. Hoppas hoppas att jag har rätt!!!
På våran promenad hämtade vi även upp Denise och hennes tre barn och gick upp till affären. Barnen behövde tandkräm! ;)
Stannade till en stund hos Denise efter promenaden.

Klockan 17 hade jag och Magnus tid hos banken. Skulle öppna ett eget konto åt Natalie och prata lite om vårat huslån. Vi fick väl allt uträttat men fan vilken dryg människa som jobbade där. Under hela tiden vi satt där pratade han bara med Magnus och tittade väl på mig kanske två gånger. Den ena gången va när han va tvungen att be mig skriva under på Natalies konto. Snacka om att det kändes som att man inte va välkommen. Han satt lite snett tillbakalutad mest hela tiden, va dryg och hade sån attityd så jag hade lust att klappa till honom och tala om att det inte va bara Magnus som satt i rummet. Jag och Natalie fanns faktiskt också där.
Usch! Vill verkligen inte gå dit igen. Hoppas jag slipper prata mer med honom.
Magnus tyckte faktiskt inte heller om honom. Han delade min uppfattning.
Hur kan man va så där när man har ett serviceyrke och ska hjälpa människor med deras ekonomi som är jätteviktigt! Jag vill ha tillbaka dom som jobba där förr! De va hur bra som helst! Va bara nya ansikten där nu.

I fredags va jag och Natalie och hälsade på min farmor i Uppsala. Hon är så gullig min farmor! ;)



Vi fick gott fika och Natalie kröp runt och spelade Allan mest hela tiden. Farmor tyckte att hon blivit så stor som redan kröp och reste sig överallt och jag kan inte annat än att hålla med!

Efter besöket hos farmor mötte vi upp Magnus på IKEA. Va tvungna att köpa en grind till trappan då Natalie har börjat klättra i den. Livsfarligt!
Skulla handla grinden och nån liten pryl till men kom hem med 41 varor för 1700 kr! Hur är det möjligt när man skulle handla för typ 500-600?
Man hittar ju alltid nån liten grej man tycker är billig och som man behöver.

På kvällen satte vi upp grinden, kollade på tvn och sen gick vi och la oss ganska tidigt. Va rätt trötta!

Igår va jag och syrran på loppis nere i Folkets Hus i Österby. Hittade en gunghäst som jag ville köpa till Natalie (hon älskar nämligen gunghästen på kyrkis!) men jag vart lite snål och tänkte att jag väntar en stund. Kan ju hända att hon kanske får en i doppresent, och det är ju onödigt med två!
Sen gick vi till Cias (en klädbutik) för att se om hon hade nån överdel till mig. Behöver nå fint till dopet. Men jag hittade ingen. Däremot hittade jag jeans för 124.50! Det va rea och dessutom halva reapriset på vissa varor. Man kan ju inte låta bli att köpa ett par fina jeans om dom inte kostar mer än så. Dessutom har jag ju bara ett par jeans jag kan ha som förövrigt är vita. Hur praktiskt är det när det är höst och man har småbarn. Dom är inte vita speciellt länge!
Men nu har jag i alla fall ett par till.
Gick sen till Bama (en annan klädbutik) för att se om jag skulle hitta nåt. Köpte en mössa och en fin blus eller vad det är. dock va den lite dyr, men det fick väl va så då. Nu kanske jag slipper skämmas på dopet i alla fall.
På tal om dopet har jag drömt om det inatt. Helt galet! Börjar nog bli lite nervös!
Dessutom har det ju börjat strula med vem som ska sjunga. En kompis till mig skulle sjunga först, men nu hade hennes karl planerat in nån resa så då sket det sig. Hon fixade en ersättare och vi planerade, men va händer? Jo, då kommer hon på att hon har tenta och måste plugga och hade då inte tid att öva på sångerna. Nu har vi eventuellt en annan på g, men jag har inte pratat med henne än. Hoppas verkligen att hon kan. Annars skiter vi i det. Börjar lessna lite nu!

Igår kväll höll vi på i vardagsrummet. Tog bort bokhyllan och satte upp hyllor på väggen. Nu är det bara en ny tv, tvbänk och soffbord som saknas, sen ska det va färdigt med möbleringen. Blir riktigt bra tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0