Söndag

Söndag förmiddag vart jättelugn. Vi gjorde ingenting utan bara mös. Så skönt!
Vid lunchtid gick jag över till Maria och red en snabbis. Har ju inte gått så bra att rida på Brainne så nu fick jag prova Henny. Snacka om att det va skillnad på häst! Henny fick man jaga på hela tiden och Brainne måste man ju sitta och hålla tillbaka.
Jag va den första som ridit på Henny (förutom hennes matte Maria såklart) så vi visste inte hur hon skulle reagera då hon inte är speciellt inriden. Men det gick faktiskt bra. Tror att det kommer bli roligare att rida om jag får jobba lite med Henny. Är nog inte tillräckligt bestämd för att rida Brainne. Kan ju inte ens få henne att göra halt ibland.
Ska försöka rida varje helg nu. Får se hur det går.

På eftermiddagen va vi till Film och kollade på när min lillebror spelade sin sista fotbollsmatch för säsongen.
Han gjorde ett mål och fick en assist. Tyvärr missade vi målet då vi kom lite sent och det hade bara gått 20 sekunder på matchen när han satte bollen i nätet.
Han va jätteduktig min lillebror! Va en stolt storasyster som satt och tittade. Han rök ihop med en kille på plan så dom fick ett varsitt gult kort, men lillebror behöll lugnet (han kan bli väldigt het om han sätter den sidan till). Nån som inte va lugn va den killen han rök ihop med. Han vart galen på domaren och fick sen rött kort. Antagligen för allt dumt han sa till domaren.
Lillebrors lag vann i alla fall med 6-5. Mycket bra och underhållande/spännande match!

Efter matchen åkte vi till Östhammar och handlade. Skulle nämligen rösta i Norrskedika så då passade vi på att handla lite på vägen.
Va tur att vi kom till vallokalen när vi kom, för Magnus fick lösa ut två stycken som hade glömt legitimation. Han kände dom och fick gå i god för att dom va dom. Den ena va våran granne. ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0