Massor att berätta

Jag antar att ni saknat oss lite nu när vi inte skrivit på ett tag.
Tänkte att jag skulle ge er lite info om vad vi gjort.

I torsdagskväll åkte jag och Natalie och hälsade på Stina, Jonny och Ida då Magnus va borta på plogmöte. Dom bjöd på middag och sen tog vi en skön kvällspromenad.



Ida skulle självklart skjutsa Natalie i Idas vagn, så jag fick gå med en tom vagn!



Stina, Ida och Natalie i mörkret!

Efter promenaden drack vi lite te och mös i soffan. Natalie va helt galen! ;)
Vid 20 tiden drog vi oss hemåt då Natalie började bli ganska trött.

I fredags bakade jag lite mera bullar medans Natalie va med sin moster.



Bulldeg



Choklad/kola som skulle va i bullarna



Självklart kokade det över!



På väg in i ugnen...
Va lite svårt att få smeten att ligga kvar i bullen då den bara ville rinna ut. Men efter ett tag kom jag på tekniken!



Bakade även lite chokladkakor.

Så nu va allt färdigbakat till dopet.


Lördagen spenderades på Gräsö.
Fick frukost hos svärföräldrarna och sen gick Natalie på en promenad med sin farmor medans jag och Magnus åkte och dukade i bygdegården. Hämtade dopvatten nere vid Natalies farfars sjöbod (hon skulle döpas i havsvatten) och sen åkte vi och åt lunch och gjorde oss klara inför dopet.

Natalie fick potatis och abborrefilé som hennes farfar fiskat till lunch.





Första tuggan va hon lite skeptisk till men sen gick det i! ;)




Va tvungen att föreviga denna bild då Magnus står och stryker sin skjorta alldeles själv! Duktig han!!! ;)

Sen va det dop i Gräsökyrka och fika i Norrboda bygdegård. Har inga bilder på det nu så det kommer sen.

Vart en lyckad dag! Prästen som vi hade va helt underbar, Angelica som sjöng, sjöng så fint att ganska många fick tårar i ögonen (jag va en av dom) Natalie skötte sig exemplariskt hela dan och vi va så glad över alla fina människor som va med och firade Natalie på hennes dopdag!
Vi tackar så hjärtligt för alla fina presenter och för att ni ville dela denna dag med oss!

Vi va ganska trötta efter dagen så Natalie somnade för natten vid 18.30 och jag och Magnus somnade på soffan vid 21.


Igår va jag och syrran på bilbingo. Vann inget som vanligt, men vi fick lite trevlig syskontid i alla fall!
Annars va vi hemma hela dan och tog det lugnt.



Natalie lekte hund och gick med masken i mun! ;)



Sov gott i mammas och pappas säng också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0