Surkärring

Va och handlade nu på kvällen.
Vart ganska mycket och när jag kom till kassan med en halvfull vagn fick jag en sur blick från kassörskan. (Tydligen får man inte handla mer än 5 saker på en söndagskväll.)
Hej, sa hon surt. Scannade in alla varor lite buttert och sa sen summan ändå lite surare.
Hon ska väl fan va glad att man handlar där. Speciellt så mycket! Och hade hon en dålig dag ska det fan inte gå ut över oss kunder. Jag vet hur det är att sitta i kassan, och det är inte så kul alla gånger. Men man måste ändå va ett ansikte utåt och göra sitt bästa!
Nej, kommer nog åka 10 min extra för att ta mig till jobbet och handla nästa gång.
Skulle handla gröt till Natalie men som vanligt så fanns det ingen gröt från 8 månader, så nu fick hon en från 6 istället.
Va tvungen att handla med icakortet annars hade jag nog handlat allt på konsum istället!



Kommentarer
Postat av: Syrran

Om det var samma som jag handlade av idag så va hon grinig på mig med, gick ju tillbaka till affären för att handla igen. Då var hon sur då med. Grinkärringar borde inte sitta i kassan Och på Ica i Österby är dom alltid griniga tycker jag!

2010-10-17 @ 23:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0