Föräldragrupp

Idag har vi varit nere i Österby på föräldragrupp.
Passande nog pratade vi om infektioner.
Natalie är ju förkyld och har varit lite hängig, men har ingen feber eller så. Får hoppas att det går över snart. Tycker inte om att ha en hängig tjej här hemma. Hon far ju runt som vanligt, men ramlar ju mest hela tiden för att hon är trött och inte orkar hålla sig uppe.
Försöker ge henna massa vatten och så får hon sova mycket så hoppas vi på att hon blir frisk snart. Hade tänkt gå till kyrkis imorgon men det är nog lika bra att hon får vara hemma och "ta det lugnt" (kan ju försöka i alla fall).

Imorse gav hon mig en fin "present"!



Luktade inte hallontårta om man säger så.
Vet inte om hon ätit nåt konstigt eller om det beror på att hon är förkyld. Men hon har gett mig tre vattniga bajsblöjor idag som luktar F*N!
Pyjamasen och ett ombyte kläder ligger i tvätten efter blöjbytet. Som tur var va vi hemma då. Kom en på föräldragruppen också, men som tur va läckte den inte ut.

På vägen hem från föräldragruppen höll jag på att köra på något. Hann inte se vad det va så jag stannade till för att titta. Såg bara svansen som kikade upp i gräset och jag tyckte att det såg ut som en hundvalp. Typ en golden. Då kom det en kille som stannade och frågade om jag hade kört på den. Nej, sa jag. Jag ville bara se vad det va. Jaha, sa killen. Det va en katt! och så åkte han igen.
Kändes tryggt när han stannade till. För tänk om jag hade kört på den. Då är jag säker på att han hade hjälpt mig. He made my day!
Vart så glad över att det finns så snälla människor. Jag röstar för flera såna!!! ;)

Tyvärr hade inte paddan utanför våra postlådor lika tur som katten.
Låg jordens största padda ihjälkörd där. Trodde att det typ va en ekorre först men när jag kom närmare såg jag att det va en padda. Gillar inte när dom är så stora. Då tycker jag att dom är lite äckliga!

Vilket fall så hade ena Tradera vinsten dykit ner i brevlådan idag.



Ett par helt nya mockasiner till Natalie.

Igår vann jag även en jacka åt Alvar. ;)
Får hoppas att mamman, pappan och Alvarten tycker att den är fin sen.
Det tyckte i alla fall jag. Hade jag haft en pojke skulle han fått en sån jacka!
Bild kommer sen när Alvar har fått den. Är ju liksom en liten suprice. ;)

Vann en annan jacka också, som jag köpte ifall att jag inte skulle vinna den här. Får se vad jag gör med den, om jag säljer den vidare eller använder den själv. Eller ja, Natalie är det väl som får använda den. Den borde komma i brevlådan i morgon...

Kommentarer
Postat av: nettan

hej marie jag med säkerhet säga att det är förkyningen som ger dessa fina blöjor.både oskar och rasmus var sånna,förkylning går ner i magen.

2010-10-13 @ 18:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0