Våran Gotlandsresa

Vi åkte i fredags morse klockan 6.20 här hemifrån. Vid 7.15 skulle vi åka från Östhammar med resten av gänget.
För er som inte vet va vi skulle dit och göra kan jag tala om att vi åkte ner för att Magnus och x-antal till i gänget skulle ner och åka GGN (Gotland Grand National - en stor endurotävling)

Vi kom ner till Visby vid 14-15 tiden, åkte ner till banan och besiktade motorcyklarna och sen åkte vi till hotellet som vi skulle bo på.
Bodde på ett jättefint hotell som hette Best Western Solhem Hotell. Låg precis utanför ringmuren vid vattnet.
Vi hade till och med en egen balkong på hotellrummet. Det har jag aldrig varit med om förr.
Senare på fredagen så va vi ut och käka lite mat.
Hamnade på ett jättemysigt ställe...
Tyvärr fick vi vänta 1,5 timme på maten och när jag väl fick min köttbit som jag beställt så va den kall. Kan tala om att jag vart på ruskigt dåligt humör. Dessutom beställde vi in vitlöksbröd och tzatziki till förrätt. Tzatzikin smakade ingenting och vi fick fyra brödskivor varav två var kantbitar. Sånt severar man väl inte ens??? Fick varken ett förlåt eller en ursäkt från personalen utan dom ignorerade oss totalt. Skitdåligt!!!
Inte fick vi nåt för det när vi betalade heller. Oftast om man är missnöjd så brukar dom ju bjuda på drickat eller så, men inte här tydligen.
Kan förstå att dom va stressade för det va fullsatt i restaurangen, men man kan väl ändå vara lite trevlig!?
Nej! det där stället får ett STORT -MINUS- av mig!!!
magnus har nog kvittot så jag ska skriva ut namnet på den sen. Jag tog Natalie och gick ut innan för jag va skitarg! ;)
Sen gick vi tillbaka till hotellet och sov så vi skulle orka med lördagen.

Magnus gick upp vid 5 för att dom skulle hinna äta frukost innan dom skulle till banan. Jag och Natalie fick lite sovmorgon då vi inte behövde vara där så tidigt. Tack Per för att du kom på den genialiska idén! ;)

Vi kom till banan vid 8-8.30. Dom vi åkte med försvann på två röda och alla de andra va borta vid starten eller vid sevicen så jag och Natalie gick runt lite för oss själva. Stog uppe på berget och kollade ner över de första cyklarna som kom för dagen.


Svårt att se, men längst upp är det en hel karavan...

Efter en stund lessnade jag på att stå där (det blåste ruskigt kallt och dessutom hade Magnus lyckats gömma både mina vantar och min mössa så då vart det ju ännu kallare! Natalie sov i vagnen) så då gick vi tillbaka till bilarna.
Då hörde Anna av sig och sa att vi skulle komma upp till servicen. Jag hade ju ingen aning om vart den låg men som tur va så kom Stoffe (han hade fått brutit då cykeln sluta fungera efter att han hamnat i en vatten/lerpöl) så vi följde med honom upp till servicen sen.
Stod där uppe och hejade på alla Östhammarsåkare och önskade lycka till till dom som kom in på service. Magnus såg ut som en lerhög när han kom in. ;)
Så här såg hans cykel ut efter dagens åkning.


Ser dock väldigt ren ut här! Kan tala om att det bara hängde ett tjockt lager med lera!

Magnus kom på plats 196 av 548. Han hann köra 5 varv på 3 timmar 34 minuter och 50 sekunder.

På kvällen gick hela gänget ut och åt mat och firade att de tagit sig runt. (Åtmindstone dom flesta! ;) )
Direkt efter maten gick jag och Natalie hem till hotellet då vi va ganska trötta. Va lite läskigt att gå på Visbys gator helt själv, men vi kom fram till hotellet utan problem. De andra fortsatte firandet med en hel del alkohol så vissa va riktigt trötta på söndagen sen! ;)

Vi gick ner till frukosten vid 9 och efter det kom resterande med en jämn ström. Alla ville/kunde dock inte äta frukost så dom sov lite längre.
Vid 11 va vi tvungna att vara ute från hotellrummet så vi spenderade resten ac dagen med att gå runt i Visby. Färjan gick inte förns 16.45 så vi hade lite tid på oss.

Här kommer lite bilder från dagen:








Anna med kameran i högsta hugg! ;) Självklart drog hon Natalie genom Visbys alla gator!



Magnus, Fredrik (Korven) och Anders. Natalie ligger i vagnen och sover nere i hörnet







Gigantisk kyrka.
Precis bredvid där vi stod höll några asiater på att fota och film en tjej. Vi fattade aldrig riktigt va dom gjorde faktiskt... Men det vart säkert fina bilder!









Den här bilden tog jag bara för att jag hade en tjej i mitt förr fotbollslag som vi kallade för Yllet. ;)
Hon har en egen skylt här på Gotland! ;)

Båtresan hem va lugn och fridfull förutom att Natalie spela Allan för grabbarna. ;)
Dessutom skrek hon på allas uppmärksamhet mest hela tiden och om det va nån som inte sa hej till henne skrek hon ännu värre. Gick liksom inte att få tyst på henne heller! ;) SKITUNGE!!!

Vi va hemma igen vid 23.30 på söndagkväll, rejält slutkörda. Men vi har ändå haft en riktigt trevlig helg.
Har kommit fram till att Natalie måste vara ett underbarn. Hon har inte gnällt en enda gång när vi varit borta. Hon har verkligen varit sååå duktig! Har funnit sig i allt runt omkring och gjort alla glada med sitt lilla smile! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0