Igen...

Återigen ett tag sen jag skrev nåt.

I fredags kom älsklingen hem med en gemensam julklapp. En 50 tums plasma tv.
Har sagt att vi ska köpa en ny men vi har inte haft så bråttom direkt. Våran 28 tums tjocktv funkar ju alldeles utmärkt! Men nu sitter den nya uppe på väggen i alla fall. Freddan va över på middag så då satte han och Magnus upp den. Liiite skillnad vart det ju! ;)

I lördags va jag och Natalie inne i stan med Stina och Ida. Gick på Gränby en sväng för att senare äta lunch på IKEA och gå en sväng där. Inhandlade några fler julklappar också så nu är det nog inte så jättemånga kvar.
Pappan i familjen gick upp 3 på natten då chefen ringde och frågade hur det gick med plogningen. (Magnus hade ställt klockan på 4) ;) Men han plogade hela dan och sov en timme på soffan tills vi kom hem.
På kvällen vart det massa mys och lite julpyntning. Bytte gardiner och satte upp julstjärnor i vardagsrummet. Resten fick vänta, orjade liksom inte mera.

Igår jobbade jag hela dan. Från 8-18. När jag kom till jobbet 7.50 tyckte jag att det såg så tomt ut på parkeringen. Kändes inte riktigt rätt. Efter liten tankestund med mig själv kom jag fram till att vi ju öppnade klockan 10, vilket innebar att jag egentligen skulle ha börjat jobba klockan 9. Lite slarvigt att komma på det när jag väl va där, men chefen nämde ju inget heller så jag skyller på honom! ;)
Förövrigt hade vi fått nya arbetskläder. Såg bra mycket bättre ut än de förra. Tyvärr hade dom ju inte beställt nåt till mig eftersom jag inte jobbar egentligen, så jag fick sno nån annans tröja igår.
Chefen va ruskigt rolig när han kom med tröjan...
- Jag hittade ingen större så du får försöka ha den här så länge tills vi beställt nya.
- Ok, sa jag och tittade på storleken. Trodde typ det skulle va en Small eller nåt.
XL stod det på lappen. Ha ha... Skitkul Thomas! ;) Men den satt som en smäck. Lagom stor! ;)

Många brukar ha lite svårt för våran chef, men jag är nog en av få som skämtar och pratar med honom. Tycker att det är ganska kul faktiskt, och han är inte sen på att hugga tillbaka! ;) Speciellt inte om det handlar om hockey...
Jag gillar Djurgården och han Brynäs = går inte ihop! ,)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0