Sjuk?

Idag åkte vi ju ner och hälsade på Katarina, Anton och lilla Alvar. Han är så go så man bara vill äta upp honom. Sötnos!

Natalie lånade Alvars babygym och låg där nöjd och glad medans jag och Katarina åt en god lunch. Sen vart det lite grinigt. Vilket denna gång betydde bajs och trött. Så vi bytte en bajsblöja och sen somnade hon. Sov i min famn medans vi fikade.
Efter fikat klädde vi på oss och barnen och tog en promenad ner till loppisen mittemot okq8. Började regna lite när vi nästan va framme och medans vi va där inne kom resten av regnet så vi klarade oss ifrån att bli blöta. ;)
Som vanligt kom jag inte därifrån tomhänt.
Hittade äntligen en grön fruktskål (har letat länge efter nån som inte är så stor och som passar mig i smaken) för 20 kr, en tacobricka ifrån Tupperware för 50 kr och 2 penslar och 1 liten roller. Min målning av hall stannade ju upp för att jag inte hade nån liten pensel. Men nu är det inköpt så nu har jag inget att skylla på längre. Bara att sätta igång. Önskar lusten infinner sig snart bara.

Vilket fall som helst tog vi en liten omväg tillbaka hem till Katarina. Vart så kort promenad om vi skulle gå direkt hem. Men det vart bara längre och längre och när vi nästan va hemma så svängde vi av och gick runt simbadet också. Vart en lång promenad, men ack så skön! Solen kikade ju fram också. Natalie va duktig och sov hela tiden. Stannade till hos Katarina och gav henne lite mat innan vi åkte hemåt.
På vägen hem tyckte jag att hon va ovanligt varm om kinderna. Alldeles röd om både kinderna och näsan. Kollade tempen när vi kom hem men hon hade ingen feber.
Men jag tror hon börjar bli sjuk för hon sover ovanligt mycket och är lite grinig. Hon brukar ju alltid vara så glad annars. Får kolla tempen igen snart.
Hon somnade innan vi hann byta till pyjamas, så innan jag går och lägger mig (vilket är snart) så väcker jag henne, kollar tempen, byter blöja, sätter på pyjamas och försöker få i henne lite mat. Så kan vi sova för natten sen.
Magnus sover sen kl 20. Han är också hängig och gnällig. Han har haft tandvärk i flera dar nu och idag kände han sig jättedålig. Som tur är ska han till tandläkaren imorgon så kanske att jag slipper 2 gnällspikar här i helgen.
Hoppas verkligen inte att Natalie blir sjuk tills imorgon. Först är det ju föräldragrupp. Skulle prata om babymassage och det ville jag ju inte missa. Sen fyller min farmor 90 år imorgon så vi ska ju dit och fira henne på em.
 Så snälla, snälla låt Natalie vara frisk i morgon! Vågar/vill inte ge henne Alvedon innan jag ser att hon har feber heller, och just nu har hon ju inte det...

Nej, nu måste jag verkligen fixa allt och sen gå och sova. Börjar bli ruskigt trött.

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: sophie, nowalies mamma :)

svar: Aah va skönt att vi inte är de enda.. Nowalie äter helknasigt nu, åt sista målet för natten typ vid 17 :O Inatt vaknade hon vid 12 så jag antar att hon gör de nu inatt också :(

2010-05-05 @ 22:20:45
URL: http://sophiehs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0