Dagen som gått

I morse låg vi ganska länge kvar i sängen och mös en massa. Natalie va så himla glad. Armarna och benen for som en propeller och hon pratade och skrattade hur mycket som helst. Nöp och sparkade på sin pappas ansikte också. Hon va verkligen helt galen!
Tog massa kort när hon satt i våran säng...

     OBS! Alla bilder i inlägget 
                                                                                                                                             är klickbara!

    

Sen låg hon och pappa och lekte med kaninen som Natalie så snällt fick av sina sysslingar på farmors 90års kalas.

  Pappa och Natalie... 

Efter morgonmyset och frukostätande så åkte jag och hämtade syrran. Hade planerat att åka till Norrskedika på bakluckeloppis och då ville syrran följa med. Försökte igår att få henne att cykla ut hit, men det gick inte!

Vi gjorde några affärer i Norrskedika. Vet inte om jag ska kalla det fynd riktigt, men två saker åkte vi hem med i alla fall.

  En stor gammal tunna som vi tänkte ställa i vardagsrummet och ha ved i,

 och ett par skor till Natalie. Skorna kostade bara 5 kr!

Efter loppisen åkte vi till Öregrund och åt lite mat och tog en glass. Sen åkte vi vidare till Kavarö. Magnus skulle hämta sin grävmaskin. Där träffade vi på Natalies farbror Conny och faster Inger och två av alla kusinerna, Glenn och Patrik. Dom håller på och renoverar en jättegammal liten stuga. Hur mysig som helst! (glömde tyvärr ta kort på den)
Efter ett tag vart Natalie jättegrinig (trött) så jag, syrran och Natalie drog oss hemåt. Magnus skulle göra ett jobb med grävmaskinen på Anytec i Öregrund så han drog sig dit.
När vi kommit halvvägs hem ringer Magnus.
-Hallå! Ni glömde ju titta på lammen.
(Dom har massa söta lamm där hemma, och vi är lite sugna på att ta hem några. Men tyvärr hade dom inte fått så mycket lamm i år, men nästa år kunde vi få ta hem några söta små lamm)
-Får jag inga lamm då vill jag ha en hund istället.
-En tax?
-En labbe...
-Nej, det blir en tax!
-Okej då! Då skaffar vi en tax nu, lamm nästa sommar och en labbe när nästa barn kommer.
-Ja, okej!
-Bra! Då har vi bestämt det! ;)

Ha ha... Så nu kan han inte ändra sig. Nu har han lovat mig det. ;)
Och ni kommer väl också att påminna honom sen om han råkar glömma bort det va!?

När vi släppte av syrran passade vi på att följa med in till mamma/mormor en sväng.
Hon har fått inflammation på stämbanden och får inte prata men det brydde hon sig inte riktigt i när Natalie kom på besök. Jobbigt att vara mormor ibland! ;)

Nu har vi kommit hem igen och Natalie har ätit och gått och lagt sig en stund. Vart så himla ledsen. Men hon va nog väldigt trött. Hon vägrar ju sova när man är ute på nåt. Man kan ju råka missa nåt som händer runt omkring!

Soligt har det varit idag i alla fall. Har blåst lite kallt tycker jag och man har ju inte känt att solen tar så mycket då. Men det kan jag tala om att den har gjort.

 Har bränt mig en aning dårå!!!

Ruskigt snygg! INTE!!! Får sola bort det här hemma på gården sen.

Nu har Magnus kommit hem och vi ska väl försöka få i oss lite mat.






Kommentarer
Postat av: Syrran

Mosters snygging :).. Men jag har ingen kondis för att cykla enda ut till er, de är hur långt som helst ju! Haha ja jag påminner honom gärna, hellre en labrador än en tax iallafall! :).



Kan ju tala om att jag också har bränt mig ganska rejält på armarna, och jag har kanter efter tröjan som inte är särskilt snygga ;)

2010-05-22 @ 19:59:52
Postat av: katarina

jag kan också påminna =) fixa en till knod snart, ha ha!

2010-05-23 @ 00:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0