Tandläkare och barnlös

Hittade en rolig bild på hur man ska väcka sina barn.

Gäller det inte tvärtom också?
Inatt vaknade jag vid 1 av att Natalie ligger och jollrar och skrattar. Förstår inte varför hon har kommit på att hon ska vakna mitt i natten och vara så jäkla glad. Man ska ju sova tycker hennes mamma!!!
Försökte ge henne nappen flera gånger återigen i hopp om att hon skulle somna om. Ha ha.. Kunde jag ju få tro. Vid 1.30 gav jag upp och gick upp och fixade en flaska åt henne. Hon åt den och började slumra till. Men när jag la henne i sängen va hon ju lika pigg som innan. Typiskt! Så hon fick ligga där och jollra en stund till. Jag försökte somna men det är ju typ omöjligt. Låg mest och skrattade åt Natalie. Hon lät så himla rolig emellanåt. Strax efter 2 tror jag hon somna och äntligen jag me!

Magnus klocka ringde 4.45 och självklart vakna jag då men somnade snabbt om. Vaknade till lite igen när han kom och gav mig en puss innan han skulle åka (får alltid en mysig puss då. Tack älskling! Det värmer i mitt hjärta!) Sen har han börjat bädda om Natalie innan han åker också. Inte lika lyckat då hon allt som oftast vaknar till så fort han har slagit igen ytterdörren. Idag va en sån dag. Så vid 5.15 va det bara till och gå upp och fixa en flaska till och hoppas att hon skulle bli trött och somna igen. Gick väl sådär kan jag ju säga. La henne på Magnus sida i sängen och hon låg och bökade hur mycket som helst fram till 7.30. Då va det dax för mig att gå upp. Självklart somnade hon då. Skitunge! Men då hann jag ju pyssla som jag ville på morgonen. Vid 8.30 väckte jag henne. Bytte blöja, klädde på henne och gav henne mat. Kl 9 kom tant Anna. Hon skulle vara barnvakt en stund för jag skulle va hos tandläkaren i Storvreta kl 10.
Dom hade tänkt följa me, men valde att stanna hemma istället så jag fick åka själv.

Har inte varit så duktig på att sköta mina tänder som man ska nu när jag gått hemma så självklart hitta hon ett hål som måste lagas. Så nu ska jag tillbaka i juni och laga hålet och så ska jag dit i juli och skrapa lite tandsten. Varför kan dom inte göra allt samtidigt? Drygt! Men men... Jag har inga problem med att gå till tandläkaren så det gör mig inget. Bara lite jobbigt att behöva fixa barnvakt och åka dit flera gånger.


När jag kom hem hade Anna och Natalie varit och shoppat blommor hos "grannen". Fanns så mycket roligt att hon inte ens fick med det hem. Men eftersom "gubben" som har blommorna är så snäll så fick hon hemkörning hit. Är ju kanske 500-600 meter så det är ju inte så långt.
Han stannade och pratade lite också. Han är jättetrevlig. Sa att han hade lekt massa här som barn. Kul att höra sånt tycker jag. Hur det har varit förr...

Efter den trevliga pratstunden gick Anna, jag och Natalie in och tog en fika. Jag hade stannat till på hembageriet innan jag åkte hem så vi fick lite goda bullar. Dumt, eftersom jag har fått för mig att jag ska kämpa nu för att gå ner i vikt. Men jag får väl träna lite extra!

Efter fikat vart jag av med mitt barn.
Anna sa att hon kunde ta Natalie så jag fick vila lite eftersom det inte vart jättemycket sömn inatt. Men jag sa att jag inte va trött. Typiskt tyckte Anna och tittade lite ledsamt på Natalie. Men jag sa då att hon kunde få låna henne en stund i alla fall om hon nu verkligen ville ha henne.
Så nu har dom åkt hem till Anna i Öregrund. Vi ska hämta Natalie där ikväll. Anna tyckte att hon kunde bjuda mig och Magnus på middag också när vi ändå kom dit. Så så blir det.

Känns lite konstigt att vara hemma själv. Man vet liksom inte va man ska göra riktigt. Märkligt! Finns ju hur mycket som helst egentligen. Kom på mig själv nyss att jag försökte att vara lite tyst. Är van att Natalie sover när jag inte busar med henne och har henne vid mig. Men nu låg hon ju inte i sin säng! Så jag kan nog sluta "smyga". Ha ha...
Poppar musik gör jag i alla fall. Sååå skönt! Jag älskar musik!!! Lyssnar jag inte så sjunger jag själv. Jag vet att det inte låter speciellt bra. Men jag kan liksom inte låta bli. Music is my life!

Vart långt det här..
Ska försöka göra lite nytta nu när jag är själv. Kanske måla lite i hallen. Hmmm....



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tandläkaren är ju inte ens bästa vän direkt! :P.



Jag tar också gärna hand om lillskruttan nån dag om jag får, fast det lär ju få bli på sommarlovet isf, har inte så mkt tid nu i veckorna! :(



2010-05-19 @ 16:37:55
Postat av: Marie

Skriv gärna namn så jag vet vem som vill ta min dotter ifrån mig! ;)

2010-05-19 @ 16:52:29
URL: http://daintymorsel.blogg.se/
Postat av: Syrran

Det är jag!! Men mitt namn kom liksom inte med :P

2010-05-20 @ 22:00:38
URL: http://matildawg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0