Söndag

Usch va veckorna går fort! Den här vackan är ju redan slut nu...

Igår va jag och Natalie ner till Österby en sväng på ballonglördagen. Vi hämtade upp Sofie och Elsa och tog en promenad upp till bruket. Va ganska mycket folk där. Tyvärr va det inte så mycket som lockade att titta på och kallt va det så vi va inte där så länge. När vi va på väg hem ringde Magnus och frågade om han skulle komma ner. Men det va ju lite onödigt eftersom vi skulle åka hem precis.
Vi hann inte me att åka till Östhammar heller så vi va hemma resten av dan och kvällen sen.

Vi 17 tiden fick vi besök. Då kom mitt söta lilla gudbarn Adam och hans mamma Jill. Mycket trevligt! Adam har ju börja gått nu och det va så himla konstigt att se honom så. Han blev ju så himla stor direkt. Han är ett riktigt litet charmtroll! :)

Natalie gick och la sig vid 20 tiden, Magnus vid 22 och jag 23. Satt uppe och kollade på buskis.
Lillfisen vaknade 1.30 och då bytte vi blöja, åt mat och somnade om. Ända till kl 4.40 då hon inte va på direkt bra humör. Skrek som tusan så hon fick mera mat och sen somnade hon. Matvrak!
Sen höll hon på och böka hela morgonen fram till 7.30. Då vaknade hon ordentligt. Eftersom jag inte kan sova när hon bökar så och måste ge hennen nappen x antal gånger så bad jag Magnus att gå upp me henne. Jag va ganska trött kan jag säga. Han va snäll och gjorde de så jag fick somna om. Vaknade till vid 10 och tänkte gå upp, men nästa gång jag tittade på klockan så va hon 11.30. Då kom Magnus och Natalie och väckte mig. Måste ha somnat om där vid 10 fast jag kände mig så pigg.
Vi låg i sängen och pratade och gosade en sväng sen gick vi upp och åt "frukost". Lite sent att äta frukost kl 12 men ibland blir det så.

Nu har jag planerat matlistan inför nästa vecka och skrivit en inköpslista.
Ska åka till Coop i Östhammar och handla senare idag. Vi småhandlar ju så mycket och det blir ruskigt dyrt så nu måste vi börja tänka om igen. Börjar med att veckohandla varje söndag tänkte vi. Då har man ju mat och sånt för hela veckan. Månadshandlade förr men efter vi köpte huset har det inte blivit så mycke av det dumt nog. Men nu gör vi ett litet försök igen.
Jag hatar verkligen att planera mat. Jag är ju aldrig sugen på nåt!
Hittade en sida på internet för ett tag sen där det fanns en veckomatsedel med tillhörande inköpslista. Verkade skitbra! Tyvärr kommer jag ju inte ihåg va det va för sida. Har försökt att leta lite men inte hittat den. Klantskalle!!! Minnet är bra men kort.

Kommentarer
Postat av: Anonym

har du kommit på vad hemsidan hette?

2010-05-12 @ 16:30:13
Postat av: Marie

Japp... Vem är det som frågar?

2010-05-12 @ 16:54:24
URL: http://daintymorsel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0