Regn

Herregud va det regnade i Örbyhus! Vi var typ dyblöta... Man ville bara krypa ner med Natalie i vagnen. Hon såg verkligen ut att ha det varm och mysigt därinne.
Jag handlade ingenting. Orkade inte ta fram plånboken i regnet. Va väl gansksa bra i och för sig, då sparade jag ju dom pengarna till nåt annat. Va tråkigt på vädret faktiskt. Hade nog varit mycket folk annars. Va ju typ ingen som ville ta sig ut i regnet som va. Fullt förståligt!
Mamma, min lillebror Martin och hans kompis Haron följde med också. Dom lånade mina paraplyn som jag hade med mig så jag fick bli lite blöt. Men det gör mig inget. Jag hade bättre jacka än dom så min tålde lite vatten.

Hämtade Alfa på vägen hem. Hon såg väldigt undrande ut när jag kom och sa att hon skulle få åka med. Trodde nog inte riktigt på mig tror jag. Men hon hoppade in i bilen i alla fall och när vi kom hem hit vart hon hur glad som helst. Sprang och hoppade runt och lekte med en pinne. Söta lilla hund!
Efter en stund lessnade Natalie på att vara ute så vi gick in.
Alfa bara följer med och kollar läget. Har hittat sin plats på fårskinnet i vardagsrummet. Ligger där och sover nu. ;)

Om en liten stund tänkte jag ta Alfa med mig och gå på en promenad. Sen ska vi åka till Fredrik och grilla lite. Ska vara där klockan 18. Självklart får Alfa följa med!
Vill ju se melodifestivalen ikväll också. Men vi får se om jag hinner. Ska spela in det så kan jag titta på det imorgon eller nåt om jag inte hinner se det ikväll.

Nej, nu ska jag gå och försöka torka vägnen lite och sen blir det som sagt en promenad. Bra med hund! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0