Måndag

I natt började Natalie vakna vid 1.15. Snabb som en vessla gav jag henne nappen i hopp om att hon skulle somna om. Hon låg och böka en lång stund men sen somnade hon faktiskt om. Äntligen skulle jag få somna om. Ha ha.. Trodde jag ja! Då började Felix att hosta. Han låg bredvid mig i sängen så jag puttade ner honom på golvet ifall att han skulle kräkas. Han hostade och hostade och till slut lät det som han inte fick nå luft. Svårt att förklara, men han hostade tystare och tystare och till slut lät det som en sista liten hostning innan han dog. Jättehemskt var det. Var tvungen att kolla om han hade fallit ihop gå golvet eller om han levde fortfarande. Såg honom inte i sovrummet längre så jag antog att han gått ut.
Försökte somna om ganska skärrad.
Vaknade igen vid 4.15. Då ville Natalie ha mat så det fick hon och sen somnade hon igen. Såg då att Felix låg i soffan i vardagsrummet. Försökte se om han andades. Va löjlig man är. Satt och tänkte va jag skulle göra om jag hade vaknat på morgonen och Felix hade dött. Skulle verkligen få panik! Kom fram till att jag hade ringt till Magnus så han fick komma hem. Skulle inte kunna ta i katten tror jag. Usch, hemska tanke!

Vi gick upp och åt frukost vid 7. Bytte blöja, klädde på oss och gjorde oss redo för att åka ner till Österby.
Skulle ner till Kyrkis och väga.
Hämtade upp Sofie och Elsa också. Dom hade tänkt gå ner men det regnade så då tyckte jag att dom kunde få åka bil me oss.
Natalie väger nu 5705 g och är fortfarande 61,5 cm lång. Har inte växt på längden på 3 veckor nu... Men det gör inget. Min lilla bebis behöver inte bli större! :)

Efter kyrkis åkte jag & Natalie, Sofie & Elsa och Amalia & Majja till hembageriet och fikade lite / åt lunch. Efter lunchen sa vi hejdå till Amalia och Majja och vi andra tog en tripp till SeKunden. Sofie hade inte varit där. Dom hade fått in lite nytt sen sist jag va dit så idag handlade jag för 100 kr. Fick då 1 jacka, 1 klänning och 2 par byxor. Natalie har ju växt ur alla sina byxor snart. Dom har blivit alldeles för korta i benen. Måste verkligen köpa flera.
Sen skjutsade vi hem Sofie och Elsa och jag och Natalie åkte hem till mamma/mormor.
Började med att väcka morbror Markus som låg och sov. Tyckte ju att Natalie kunde väsnas lite när vi skulle väcka honom men hon va tyst som en mus.
Efter att ha gosat me Markus åt hon lite mat och sen somnade hon en stund. Pratade, skrattade och gosade sen med sin mormor och morbror Martin en sväng innan vi åkte hem.
Skulle ju åka till min farmor idag igen men jag orkade verkligen inte. Har varit seg hela dan och haft lite ont i huvet. Får åka dit nån annan dag.

När vi kom hem sov Natalie i bilstolen. Ville inte vakna! Jag satte mig vid datorn en snabbis och sen började jag me maten. Ville överraska Magnus med att ha maten klar när han kom hem. Självklart vaknade Natalie mitt i matlagningen och va väldans grinig. Ville inte ligga i babygymmet, inte sitta i babysittern och inte sitta i gåstolen så jag fick bära på henne. Vart lite jobbigt/svårt att röra i maten och skära ost med henne i famnen, men det gick
Vart bandpasta med gorgonzola sås med bacon och smörstekta champinjoner i. Brukar bli ganska gott men idag tyckte jag inte att det smakade nånting. Tråkigt!

Funderar på att gå ut och pyssla lite i trädgården nu. Fick lite lust till det. Men skulle nog behöva pyssla lite här inne också. Typ städa och måla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0