Majskrokar

Vissa tycker att det är som att äta frigolit. Jag tillhör dom få vuxna som faktiskt gillar dom!
Dom innehåller ju typ ingenting. Bara majs... Så det måste ju va bättre att äta såna istället för typ chips och sånt som jag knappt gillar ändå.

Igår när jag och Magnus satt och åt middag satt Natalie med oss vid bordet. Man såg verkligen hur hon också ville ha mat. (Hon har inte fått det på några dagar nu för hon blir så hård i magen.)
Självklart tyckte hennes mamma synd om henne när vi satt där och åt och hon inte fick nåt. Så jag bad Magnus att prova ge henne en majskrok. Gissa om vi vart poppis! ;)
Hon älskade det!
Hon satt där och höll i den, tog den till munnen och började suga/tugga på den och hon lös upp i hela ansiktet. Fatta vilken lycka det måste vara för henne att kunna få äta lite själv och komma på att hon faktiskt gjorde det.
Vart dock skitsur när den tog slut. Så hon fick en till och en till... ;)
Så hon åt 3 majskrokar alldeles själv igår. Sååå duktig!
Nu kanske man kan ge henne nån sån ibland när man ser att hon blir avis på att vi äter. Vilket börjar bli allt mer ofta!



Lite majskroksgegg hamnade på näsan också. Va lite svårt att få in den långa kroken i munnen. Men efter ett tag fatta hon hur hon skulle göra.

Nån som har haft barn som blivit hårda i magen av maten? Vet inte va jag ska göra. Hon vill ju ha mat men jag vill inte att hon ska bli så hård i magen som hon blivit nu.  Bajsade säkert 5 gånger i onsdags men det kom ju bara en liten hård klump varje gång... Nu börjar det dock släppa.
Nån som har några bra tips? Tas tacksamt emot!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vi gav Andreas katrinplommonpuré eller päronpuré som efterätt när han fick mat, han blev också hård i magen annars. Prova dig fram till hur mycket hon behöver äta för att det ska funka. Kram

2010-05-28 @ 19:09:20
Postat av: Marie

Tack för tipset!

2010-05-28 @ 19:48:28
URL: http://daintymorsel.blogg.se/
Postat av: Jill

Så himla söt Natalie är..Kan tänka mig att majskrokarna är mycket uppskattade. Nu får du hålla i dem hårt ;)



Kom på en annan sak som du skulle kunna testa. Det finns magdroppar på apoteket som man kan ge. Det är Semper som tillverkar dessa. Tyvärr är den ganska dyr men det hjälper. Glömde skicka med mamma flaskan som vi pratade om, men hon får den med sig nu istället så kan du ta den när du lämnar nyckeln.



Puss och kram

2010-05-29 @ 07:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0