Inlägg nr 100

Oj! Tänk att jag nu har skrivit 100 inlägg. Jag som knappt trodde att jag skulle få ihop 10. ;)
Har ju bloggat i 1 månad nu och har väl inte så jättemycket besökare men några är det som verkar vara intresserade av vad vi gör på dagarna. Jättekul! Ni får gärna ge en kommentar när ni är inne och läser också. Är kul att få lite respons på det man skriver.

Inatt vaknade Natalie 3.45. Verkar som hon fått in rutinen att vakna vid 4. Har ju börjat hoppa över vaknandet vid 1. Klagar inte kan jag säga. Skönt att hon sover lite längre. Får vi i henne lite mera mat på kvällen så kanske hon kan sova hela natten snart. Hoppas hoppas...
Hon fick i alla fall mat där vid 4 och somnade om rätt fort. Vaknade igen vid 6 och var hyperpigg!
Så det var bara för mamma och pappa att vakna. Vi tog upp henne till våran säng coh satt och pratade och skrattade.
Sen gick Magnus och Natalie upp. Magnus sa att jag fick sova lite längre så jag tog tillfället att ta en liten sovmorgon. Tack älskling! Han och Natalie klädde på sig och sen åkte dom och lämnade ett däck i Nuttö. Han hade fått punka på grävmaskinen så det skulle lagas nu över helgen. (Gubben på däckverkstan ringde igår kväll och frågade varför han inte lämnat in däcket. Så dom lämna som sagt det i morse och vid 10 ringde gubben igen och sa att det va klart. Snacka om bra service! Tänk om alla va sådär mot sina kunder.)
När dom kom hem sov jag fortfarande. Hörde dom inte ens. Men dom hade ätit lite gröt. Natalie hade ätit upp hela portionen och gapade stort varje gång skeden kom. Magnus hann knappt me sa han. Så kanske att vi kan börja ge henne lite mat nu också. Verkar ju vara klar med motoriken i munnen. Helena på bvc sa att man kunde få vänta några månader till pga det. Verkade inte tycka att vi skulle börja redan nu. Men gillar Natalie det så är det väl ok anser jag. Dietisten var i alla fall positiv till att börja lite smått nu, så jag tror att vi gör så. Svårt att veta hur mycket hon ska äta bara. Men man får väl ge henne tills hon inte vill ha mera helt enkelt, så får vi se hur mycket det blir.
Nu har hon sovit en stund. Kommer nog att vakna snart. Magnus är och hämtar däcket och så hämtar han upp syrran samtidigt. Hon ska vara här tills imorgon. Hon ville umgås lite me oss nu när hon ändå va ledig. Tror att det mest är Natalie hon vill umgås med, men så är ju alla nu. Alla vill träffa henne och jag och Magnus kommer liksom som ett bihang. ;)
Får se vad vi hittar på idag. Kanske kan göra lite nytta nu när vi har "barnvakt"! Hi hi....

Kommentarer
Postat av: nettan

hej

va kul att hon gillar gröten.jag tycker absolut att ni kan prova att ge henne mat.jag började ge oskar mat innan han var 4 månader,jag började med potatis,morötter och så fick han äta tills han inte ville ha mer.det märks när dom är mätta,efter matewn fick han ersättning.tycker det är konstigt att eran bvc sköterska sa så,för vid 4 mån kan man börja ge dom mat.lycka till.ett tips ha i lite extra fett det ger maten lite mer smak.vi syns nästa vecka.kram nettan

2010-05-13 @ 11:48:11
Postat av: Syrran

Jag vill umgås med er också, men Nattis kommer i första hand. De förstår du väl ;).

2010-05-13 @ 12:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0