Helgen

Nu va det ett bra tag sen som jag skrev nåt här. Har knappt varit hemma så jag har inte varit ut på datorn på flera dar. Men jag kan ju resumera helgen som varit...

I torsdags va ju syrran här. Vi spelade lite monopol på kvällningen. Vart ganska sent så vi la oss efter att syrran hade blivit bankrutt... ;) Magnus vann. Turgubbe!

På fredagen satt jag, syrran och Natalie och mös lite på förmiddagen. Sen skjutsade jag hem syrran och jag och Natalie åkte och hämtade upp Sofie och Elsa. Vi hade bestämt oss för att åka ut till Åby och hälsa på Hanna och Algot. Micke va också hemma så då fick han också vara med i sällskapet.
Hanna bjöd på kaffe och en mycket god äppelpaj med marsansås. Va väldigt trevligt! Kul att träffa dom. Va ett tag sen. Fick en dreggelhakklapp av dom till Natalie. En mörkrosa med gamla bilar på. Jättefin va den! Tack så mycket!
Vid 16 va vi tvugna att åka hemåt. Jag skulle vara i Öregrund kl 18 och va tvungen att stanna till hemma och byta om och äta lite innan.
Magnus åkte också me till Öregrund.Han och Natalie släppte av mig vid sporthallen. Skulle på ett zumba fitness pass. Det va så sjukt roligt! Önskar att det fanns nån som ville ta tag i och fixa ihop några såna pass i veckan.
Det va inte så mycket kondition men man vart helsvettig och man kände verkligen att man rörde på hela kroppen.
Jag har ju problem med mina knän och me ryggen så efter ett halvt Friskispass skriker min kropp rakt ut, men nu kände jag ingenting i stort sett. Så det va en väldigt skonsam träning. Åhh... Jag älskar det! Vill köpa hem det nu, men frågan är om man tar sig tid till det hemma.
Efter passet va vi hem till Johan och Camilla och prata massa skit och åt lite smörgåsar. Mycket trevligt! Borde ses oftare...
Vi kom väl hem vid 23 tror jag. Då vart det en snabbdusch och sen raka vägen i säng.

Igår sov jag och natalie till 8.30. Då kom Magnus hem.  Han va uppe tidigt för dom skulle skjuta för en kille som fyllde 40. Så vid 6 på morgonen va dom där och sprängde lite dynamit. Galet! Hoppas dom inte gör så när Magnus fyller 30 nu i sommar. ;)
På förmiddagen åkte vi till Öregrund. Magnus farmor fyllde 96 så vi va och hälsade på henne. Hon va så fin! Har inte träffat henne förr så det va jättekul. Hon pratar inte så mycket och ibland är hon inte me så mycket heller. Men när fikat kom upp så vaknade hon till, och när hon fick se Natalie så sken hon upp som en sol. Söta lilla Astrid! Hon och Natalie fann varandra tror jag. Dom kände på och pratade med varandra. Va så roligt att se. Tror att Natalie livade upp hennes vardag lite. Magnus frågade om hon kom ihåg när hon hade så där små barn. Då log hon, skakade lite på huvudet och sa "USCH"! Ha ha... Hade hon inga snälla barn tro. ;)
Vi kommer nog att åka dit lite mera nu. Vi måste det. Man vet ju inte hur länge hon stannar med oss. Så får hon gosa lite med Natalie också.

Efter 96-års kalaset så åkte vi till nästa kalas. Thomas fyllde ju som sagt 40 så det vart 40-års fest.
Minglade lite och sen samlades vi alla för att hälsas välkomna. Kerstin pratade lite och hade skrivit ett grattistal till Thomas. Jättefint! Men hon avslutade det hela med att fråga om han ville gifta sig med henne. Det ville han ju såklart så det vart bröllop mitt i alltihopa. Shit, va dom lura oss alla! Va nog ingen som visste, alla bara stod och gapade. Så då vart det helt plötsligt 40-års fest/bröllopsfest.
God grillad mat, massa goda pajer till efterrätt och trevligt sällskap.
Vi åkte hem vid 1. Då va vi trötta. Natalie somnade väl vid 23 tror jag. Hon va så duktig. Gick runt med tant Anna och minglade lite och va så där glad som hon alltid är. Tror hon charmade dom flesta...

Duktig har hon varit inatt också.
Hon åt lite mat och somnade vid 2-2.30. Sen vaknade hon vid 7.40 och va hungrig. Fick mat och somnade om till 10.30. Tack gumman för att du sover så duktigt när mamma och pappa är trötta.
Magnus och Natalie sov på soffan en stund på förmiddagen också. Tröttisar! Pappa va nog lite bakis också... ;) Fast han va väldigt lugn och inte drack så mycket. Börjar väl bli gammal kanske. Ha ha...

Nu på eftermiddagen har vi varit och grattat min lillebror som fyller 10 år idag.
Han fick ett idolkaraoke spel av oss. (han älskar att sjunga) Plockade upp det ganska fort och försökte sig på att sjunga. Va nog lite svåra sånger, mest på engelska, men han lär sig nog snabbt...

Nu ska jag gå och göra lite mat.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Du behöver inte säga att jag vart bankrutt, för de är inget att tala om !! :P. Jag skulle också vilja pröva på Zumba, det verkar skit kul faktiskt! haha du skulle hört honom när ni åkte, han mummlar mest och sjunger rätt så svåra låtar och när han väl kan texten sjunger han fel melodi, låter lite kul faktiskt :). Fast jag ska ju egentligen inta säga nått så tondöv som jag är ;)

2010-05-17 @ 17:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0