Gårdagen

Först va vi på föräldragruppen och hade babymassage. Det va hemskt mysigt. Tyvärr lessnade de flesta barnen och skrek en del. Men vi försökte koncentrera oss på vad vi skulle göra och det gick bra. Natalie va den enda som inte lessnade och skrek. Inte ens efteråt. Hon va så nöjd och glad. Tyckte nog att det va ganska skönt. Vi är ju vana med att smörja in oss (pga hennes torra hud) så beröring är hon ju van vid. Kanske inte är alla barn som är det. Sen fanns det ju så mycket att titta på. Hon va så duktig min lilla tjej!

Efter massagen åkte vi till mitt jobb. Eftersom det va lunchdax (12.00) för halva gänget som jobba så passade jag också på att äta lite. Natalie fick så klart också lite lunch.
Pratade lite me dom som jobba. Saknar dom faktiskt! Vill nog börja jobba lite snart.
Sen gick vi och köpte blommor till farmor. Catrin fick fria händer. Hon är så jäkla duktig! Ni får se resultatet längre ner. Så en bukett och 4 triss lotter till farmor. Hade tänkt att ge henne nåt paket, men va sjutton ger man till en som fyller 90!? Hon har väl allt hon behöver.
Innan Catrin svängde ihop våran bukett så kom hon ut med en annan jättefin. En stor och en liten. Va till nå bröllop trodde jag, till bruden och tärnan. Hon visade den för Natalie som sken upp som en sol. Kanske förstod va buketten va till. Catrin höll upp den ordentligt framför mig och jag smygtittade till lite på kortet. Till Natalie med familj stod det. Då ramla poletten ner. Oj! Den va till oss!!! Jag vart nästan tårögd. Va så himla fin!






Det är en mor/dotter bukett som sitter ihop med varandra.
"Till Natalie med familj från personalen på ICA Örbyhus" står det på kortet.
Har jag inte världens bästa arbetskamrater-/plats så säg!

Henkan fick hjälpa mig ut till bilen sen. Fick ju liksom inte me mig ett barn, en skötväska och 2 stora buketter med blommor själv.

Väl hemma hos farmor va det massa folk. Söta galma tanter som satt och prata. Några äldre släktingar också. Kan säga att medelåldern va bra nog hög! Förutom jag och Natalie så va väl den yngsta strax över 50. Va väl kanske 4 som inte hade fyllt 60 och sen va nog resten över 75.
Alla skulle ju hälsa på Natalie såklart och hon va så glad som vanligt. Vissa av tanterna fick till och med hålla i henne och det tyckte dom nog va väldigt roligt. Är nog inte ofta dom får se så där små barn.
Vid 16.30-17 så gick alla hem så då vart det generationsbyte. Då kom mina 3 kusiner. Andreas med sin familj Maria, Paula och Nelly, Stefan och Viktor. Va jättekul att träffa dom. Vi ses och hörs ju typ aldrig. Va minst 3 år sen sist kom vi fram till. Natalie låg på golvet och pratade med sina sysslingar Paula och Nelly. Dom va så gulliga med henne. Gav henne leksaker och pratade och gosade. Natalie satt i deras knä också.



Här sitter hon med Paula.
När hon satt med Nelly hann jag inte fram med kameran innan hon hann börja gråta. Men det gick över direkt när hon fick komma upp.
Efter att ha ätit smörgåstårta, jordgubbar och blåbär med grädde, bullar, kakor och tårta va man ganska mätt kan jag säga. Vi hjälpte alla till att duka av och min stackars faster Inger stod vid disken mest hela tiden. Tanten har ju ingen diskmasin och mycket disk va det!
Vi hjälpte också farmor med att ställa tillbaka alla möbler och saker som hade blivit flyttade.
Innan vi skulle åka hem så ställde vi fram alla blommor farmor hade fått, och så satte vi farmor mitt i allt.
Hon ville ju gärna se hur mycket fint hon hade fått också.



Söta farmor!!!



Här sitter hon med buketten som hon fick av oss.



Våran bukett...
Farmor vart så glad för den. Sa flera gånger att det va bland dom finaste blommor hon nånsin hade fått och absolut de finaste hon hade fått idag! (igår) Catrin kan hon!!!

Vid 20.00 va det dax för oss alla att åka hem.
Natalies mormor slutade jobba kl 19.15 så vi plockade upp henne på vägen så slapp hon åka buss hem.
Farmor bor ju på vädergatorna så de var ju ingen omväg att köra förbi Gränby och plocka upp henne. Vi åker ju ändå förbi.
Va hemma vid 21. Dödstrött! Hade till och med värk i benen kände jag när jag la mig i sängen.
Natalie va så duktig hela dagen. Hon va pigg och glad och enda gången hon va lite kinkig va vid 18 tiden men då va hon trött stackarn. Somnade i min famn ganska fort. Hade ju knappt sovit på hela dan. Förstår inte att hon orkade. Jag va ju helt slut!
Hon är så duktig min lilla ängel!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0