Gårdagen

Vart inget skrivet här igår. Men som jag skrev tidigare så tror jag inte att världen går under för det.

På förmiddagen va vi ner till Sofie och Elsa. Dom bjöd in oss på en skön promenad och det kunde vi ju inte tacka nej till. Vi gick runt lantgår´n, förbi vattentornet och sen stannade vi till vid Karins stallcafé och tog oss lite lunch.
Tog en varsin bit skinkpaj. Va väldigt god!



Bästaste Sofie! ;)

Efter lunchen gick vi förbi affären. Jag kan verkligen inte gå in där utan att prata med nån. Tror att jag prata med fyra pers där igår. Skulle liksom bara in och handla en burk mat till Natalie. Tog sin lilla tid att handla den burken! ;)
Gick sen hem till Sofie och både Elsa och Natalie fick sig lite mat.
Amalia och Majja kom över en stund också. Trevligt!

Strax efter 15 va jag och Natalie tvungna att åka. Skulle möta upp Magnus på IKEA för lite shopping.
Skulle ju köpa en barnstol och en lekmatta till Natalie. Vart lite mer än så kan jag säga.
Inköpen bestod av:
IVAR Hylla
*en IVAR bokhylla. Dock lite smalare än den här. Ska ha den inne i klädkammaren.
ENJE Rullgardin
*en ENJE rullgardin. Mörkgrå. Har ju blivit lite ljust i sovrummet nu när det vart vår så nu vill jag ha mörkt igen.
LEKA Lekmatta
*en LEKA lekmatta. Det jag skulle köpa.
BESKÅDA Gardinstångset
*en BESKÅDA gardinstång. Vill ju inte sätta upp den gamla fula nu när jag målat om hallen.
FANTASTISK Pappersservett
*FANTASTISK servetter. Till 30års festen.
IKEA 365+ Stekpanna
*en IKEA 365+ stekpanna. Vi behöver en stor och djup, så nu slog vi till.
LÄMPLIG Grytgaller
*ett LÄMPLIG grytgaller. Finare än dom äckliga fula vi har i kork.
CHARM Måttsats 4 delar
*ett CHARM måttsats. Alltid bra att ha.
FLÄCKIG Vispskål set om 2
*FLÄCKIG vispskålar. Magnus tycker inte att dom vi har är nå bra så då fick han ett par nya.
ANTILOP Barnstol med säkerhetsbälte
*en ANTILOP barnstol. Till Natalie.
BARNSLIG Stöddyna
*en BARNSLIG stöddyna till barnstolen. Tycker inte att den här är speciellt fin, men det är den enda dom har. Kanske får sy nå annat överdrag sen.
NÄCKTEN Handduk
*NÄCKTEN handdukar. Kräkhanddukar till lilla Elsa.
 
Summa: 1750 kr.
Typ 1000 kr mer än jag hade planerat. Men det va ju saker som vi behövde så. Och det är inte det lättaste att få me Magnus till stan och shoppa så då gäller det att passa på! ;)

Vi åt middag där också mitt i allt shoppande. Jag tog kycklingfilé med strips och Magnus tog köttbullar. Ångrade ganska fort att jag inte tog köttbullar jag också. Magnus erbjöd sig att byta men karln behöver ju mat så han fick allt äta upp sina köttbullar. Tog ett blöjbyte också innan vi åkte ner till nedre planet. Har ett väldigt fint skötrum där tycker jag!
Självklart hann vi ju inte mer än komma ner och gå där nere i 5 min så började ungen bajsa...
Ovanligt! ;) Så det va bara att ta hissen upp igen och byta blöja en gång till. Skitunge! Kunde väl ha bajsat 10 min tidigare.
På vägen upp stötte vi på de förra ägarna till våran bil. Dom är så underbart mysiga människor!
Sist jag träffa dom låg ju Natalie i magen så nu fick dom se henne också. Och som alla andra tyckte dom att hon va otroligt lik Magnus. Syndes att det va en Söderquistare tydligen! ;) Tänk att typ alla säger så. Har hon inte fått nåt efter mig?

Skulle in på Barnens Hus också och köpa myggnät och parasoll till Natalies vagn, men klockan va jättemycket så jag sa att vi åker dit nån annan dag. Men Magnus va då snäll och sa att han kunde åka dit och handla det så kunde vi dra oss hemåt. Snäll han min älskling!

Så han kom hem med ett svart myggnät med kattassar på och ett rosa parasoll med grå insida. Jättefint!
Ska ta kort på det sen så ni får se. Om det nu är någon som vill!? Ha ha...

När vi kommit in och packat upp allt va ju Natalie tvungen att prova sin nya barnstol.
Hon lös upp som en sol när hon fick sitta uppe vid bordet.
Kromad armbåge fick hon också! ;)



Hon kommer nog trivas vid bordet med oss. Slipper hon ligga på golvet medans vi äter.

Kommentarer
Postat av: sofie

vilken fin min jag fick till då! :p

2010-05-26 @ 11:51:32
URL: http://sjernstrom.blogg.se/
Postat av: Marie

Alltid lika fin! ;)

2010-05-26 @ 12:49:39
URL: http://daintymorsel.blogg.se/
Postat av: Syrran

Mosters sötnos! <3

2010-05-26 @ 23:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0