Veckan som gått

Som jag skrev tidigare har jag inte haft nå större lust till att blogga. Men ska väl försöka komma igång lite igen. (Om det råkar vara nån som saknat oss! Hi hi...)

I måndags va vi på kyrkis och vägde Natalie. (Såg att jag inte hade skrivit det i förra inlägget.)
Natalie väger i alla fall 6140 g och är 63,5 cm lång nu.

Tisdagen skrev jag om i förra inlägget så det skriver jag inte igen.

Natten till onsdag hade ju kunnat varit lite bättre än den var.
Natalie somnade vid 19 tiden i tisdags. Hon va verkligen jättetrött. Tyvärr verkade det straffa sig sen.
Hon vaknade först kl 1. Då gav jag henne nappen för jag hade typ sovit i 2 timmar och var ganska trött. Somnade i alla fall om men kl 2 va det dax igen.
Pigg som en mört va hon. Gick upp och fixade i ordning en flaska till henne. Normala fall brukar hon ju somna efter hon fått mat, men inte inatt inte. Hon låg och skrattade, jollrade och fladdra med armar och ben värre än en väderkvarn. Täcket va som en flygande matta och kudden flög runt den också. Helt galen va hon och jag ville bara sova. 3.45 somnade hon äntligen och då va jag som en zombie. ;)
Klockan 5 ringde Magnus klocka = jag vaknar, somnar om för att sen vakna till igen när jag får min hejdå puss en kvart tjugo minuter senare. Självklart vaknade Natalie 5.30. Jag höll på att bli tokig!!!
Hon fick i alla fall en flaska med mat och sen ringde vi och prata lite med Magnus när han åkte till jobbet. Lyckligtvis somnade hon igen vid 7 och sov till 9. Hade ju önskat mig lite mer sömn faktiskt.

10.30 skulle vi vara ner i Österby på föräldragrupp. Pratade om smakportioner och mat till barnen. Det mesta visste man väl redan men lite nytt lärde jag mig nog. Det mesta står ju i alla broschyrer man fått.
Efter det drog vi oss ut mot Gräsö. Först stannade vi till hemma hos tant Anna ute på Oxsten, åt lunch och tog en fika och pratade en massa. Självklart fick hon och Natalie gosa och prata massa också.
Dom är så söta tillsammans. Natalie är alltid så glad när hon är med Anna. När hon va mindre så sov hon så fort Anna va i närheten men nu skrattar hon och är glad mest hela tiden.
Vid 16 åkte vi vidare hem till Söderboda för att hälsa på Natalies farmor och farfar. Magnus skulle ut dit och svarva lite efter jobbet så då tänkte vi att vi också kunde åka dit så slapp vi sitta hemma själva och vänta på att Magnus skulle komma hem. Fick middag och fika och farmor och farfar fick massa gos med Natalie. Dom tyckte att hon hade blivit jättestor. Va ju några veckor sen dom sågs så...
Åkte hem med 21 färjan. Natalie somnade ganska fort när vi åkte från farmor och farfar och hon hade ganska skön stil!



Hann inte ens ta bort leksaken ur munnen innan hon somnade. ;)

Vid 22 fick Natalie sitt nattmål och sen gick hon och la sig. Magnus och jag tog en dusch innan det vart sängdax för oss. Tiden bara rann iväg och när jag väl lagt mig såg jag att klockan va 23.30 och inte 22.30 som jag trodde. Jösses! Verkligen dax att sova!

Vilken natt det blev sen då.
Natalie vaknade inte förs kl 7 så jag fick sova hela natten. Va faktiskt tvungen att titta mig omkring för att se om jag hittade en flaska nånstans, men inte. Jag hade verkligen inte varit uppe på hela natten. Jag va ganska chockad kan jag säga. Natalie fick lite mat där vi 7 och sen låg vi och prata en stund i våran säng. Vid 9 vaknade jag till och insåg att vi hade somnat om. Skönt! Låg i sängen och beundrade min söta dotter en stund och vid 9.30 ringde Stina och prata lite så då gick jag upp. Men Natalie sov ända till 10.30!
Då fick hon lite mera mat och sen klädde vi på oss och åkte ner till Österby. Hade planerat in en date med Katarina och Alvar.
Natalie fick provsitta en liten stol som Alvar fått av sin moster och hon verkade gilla att sitta i den. Kanske får köpa en sån, hon vill ju mest sitta så!



Fika och massa prat resulterade i att tiden bara sprang iväg. Helt plötsligt va kl 16 och det va dax för oss att åka hemåt.
Vid 17 kom Magnus hem. Jag hade beställt hem kebab (vart ruskigt sugen på det när Katarina och Anton tänkt slå till med det till middag) så självklart fick jag en kebabrulle till middag. Tack älskling!

Vi 18.30 la sig Natalie och Magnus och pratade lite i sängen. En kvart senare sov Natalie och Magnus hade också nästan somnat.  Såg väldigt skönt ut när hon sov i våran säng...



Vid 19 åkte Magnus igen. Han skulle iväg och göra ett turtletest i Östhammar. Dom måste göra det varje år för att få tävla med båten.
Hoppas han kommer hem snart för jag saknar honom. Har börja känt mig lite kär igen nu. Mysigt! Blir glad när jag ser honom och känner verkligen att jag är stolt över att få vara hans tjej och jag hoppas verkligen att det håller för evigt. Nu behöver ni inte tro att mina känslor för honom börjat svalna för det har dom verkligen inte. Älskar honom hur mycket som helst! Men jag känner mig bara lite mera kär nu än va jag gjort senaste tiden. Svårt att förklara, men hoppas ni fattar...

Nu ska jag fixa kvällsbestyren och glo på tv tills Magnus kommer hem.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0