Lurad

Hur lätt är det att somna när man har en bökande och snusande dotter på ena sidan, en bökande och snarkande sambo på andra sidan, en kurrande och snarkande katt på kudden precis bredvid örat och den andra katten tvättandes och kurrandes ovanpå täcket på mina ben. Inte konstigt att man ligger vaken! ;)

Somnade i alla fall före klockan 23 igår. Trodde ju att jag äntligen skulle få sova lite inatt men min lilla sötnos till dotter hade andra planer.
Klockan 2 vaknade jag av att hon låg och bökade, jollrade och skrattade i sin säng. Gav henne nappen säkert 20 gånger och la på henne täcket minst 100 gånger men det flög typ av fortare än det kom på så till slut gav jag upp och hon fick ligga där utan täcke. Elak mamma va!? Vid 3 orkade jag inte med hennes bökand längre. Jag kunde ju liksom inte sova och Magnus vaknade också så då gick jag upp och gjorde iordning hennes flaska. Hon åt den och somnade ganska snart.
Varför har hon börjat vakna vid 2-3 tiden igen för? Snacka om bakslag! Jag som va så glad över att hon börjat sova lite längre. Men jag antar att det bara är att gilla läget. Vill hon ha mat klockan 3 så får hon såklart det.
Hon sov ju till 7 sen. Fick ge henne nappen några gånger från 5 bara men annars sov hon ju. Men jag får ju inte direkt nån djup sömn tror jag. Fast å andra sidan så är jag ju inte supertrött så jag ska inte klaga. Livet som småbarnsförälder kan ju inte vara som en dans på rosor jämt!

Nu har vi ätit frukost och Natalie började bli lite trött igen, men tror ni att hon vill sova för det?
Ha ha... Skulle inte tro det mamma! Hon har legat i sin säng och levt rövare ett tag nu så hon fick komma upp igen. Ska väl försöka roa henne en stund nu.

Hoppas ni haft/har en underbar morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0