Skolavslutning

Har fortfarande väldigt ont i skallen. Fattar inte varför det inte släpper. Men ska försöka sammanställa dagarna som gått.

Torsdag:

Åkte ner till Österby vid 12 och träffade Sofie, Elsa och Elsas mormor Ing-Marie på hembageriet. Där tog vi en varsin sallad till lunch. Mycket gott! Sen gick vi i lite affärer och avslutade det hela med en varsin mjukglass.
Efter mjukglassen gick Jernströmmarna hem till Sofie och Natalie och jag gick hem till mamma/mormor.
Va där till 18 tiden sen åkte vi hemåt. Då va Magnus också på väg hem. Lämnade in Natalie till honom och sen bytte jag om och drog vidare till hästarna. Har inte varit där på ett tag nu.
Vi gjorde lite övningar på ridbanan och sen red vi ut i skogen en sväng.

Går väl sådär att rida. Eftersom Brainne inte är direkt inriden och jag är nybörjare på centrerad ridnig så kan det ju inte bli mer än kaos. ;) Men vi jobbar på. Tyvärr vet jag inte om vi kommer nån vart och ibland lessnar jag, men jag vill ju så vi kämpar på ett tag till. Men det är lite jobbigt när hon inte ens lyssnar på halt... Kanske får in tekniken nångång hoppas jag. Brainne gör ju lite som hon vill med allt så det är ju inte det lättaste att rida henne och jag är väl inte tillräckligt bestämd. Vill ju inte vara allt för hård heller eftersom det inte är min häst, men snart får jag nog börja ryta i om vi ska komma nån vart.
Sen kan jag för allt i världen inte förstå varför dom inte kan ha skor på fötterna. Då kanske hon skulle lyssna lite bättre om hon slapp gå och tänka på att det gör ont i hovarna. Kan ju knappt gå på grus vilket nästintill är omöjligt att undvika. Men va vet jag? Jag kan ju inte så mycket och som sagt så är det ju inte mina hästar. Bara att gilla läget!

Fredag:

Vaknade vid 5 då Magnus klocka ringde och Natalie vaknade och ville ha mat. Självklart fick hon det och sen somnade hon om. Jag gick upp en sväng och av nån dum anledning la jag mig igen och skulle bara slappna av i 5 min. VÄLDIGT DUMT!!! Självklart resulterade det i att jag somnade och vaknade igen 7.20. Då vart det bråttom!
Skulle ju fixa mig själv, Natalie och packa väskan. 8.15 skulle vi va nere i Österby på lillebror Martins skolavslutning. Vi hann precis! Duktiga vi. ;)
Dom sjöng och spelade och va jätteduktiga. Va en tjej som ställde sig och spelade klarinett och då passade Natalie på att börja sjunga! Ha ha... Sötunge!

Vid 9.20 gick vi ner till kyrkan för att se på när nästa lillebror Markus slutade skolan. Han gick ut nian igår. Stora unge! Vart tog min söta lilla lillebror vägen? ;)
Dom sjöng och spelade fint i kyrkan och fick sina betyg. Sen va det äntligen sommarlov!



Markus och Albin



Markus och Farshad (skolassistent och "bästa vän")



Aram, Markus och Farshad

Han va så stilig min älskade lilla bror i sin kostym. Man kände knappt igen honom.

Efter utgången gick vi hem och åt massa god tårta.
Va kvar där till ca klockan 15 sen åkte vi hem. Fick sjukt ont i huvet på förmiddagen så när vi kom hem gick vi och la oss. Natalie va ganska trött så hon somnade direkt och sov till 17.30 tror jag. Då hade Magnus kommit hem och tog upp henne så jag fick sova vidare. Vid 20 väckte han mig och fråga om vi inte skulle äta lite. Jag trodde klockan va typ 18 men ack va fel jag hade. Men det va skönt att få sova.
Vi åt lite varma mackor och tittade på tv. Vid 22 gick vi och la oss igen.

Natalie somnade vid 21 tiden och sov ända till klockan 6.30 i morse. Vaknade till vid 1 och låg och jollrade lite men jag gav henne nappen så somnade hon om. Duktig tjej att sova så mycket när mamma inte mår bra.
Vi somnade om vid 7 och sov till 8.30. Åt frukost och vid 9.45 somnade Natalie om igen.
Hon har knappt ätit nåt idag, vill som inte ha nå mat direkt. Funderar på om det kanske är nå tänder på g. Hon brukar ju äta mer än 100 på morgonen. Ha gett henne flaskan två gånger men har inte fått i sig mer än så. Brukar ju ha ätit typ 150 + 120 och nu alltså bara 100. Nåt knasigt är det ju. Får se om hon vill ha lite när hon vaknar nu. Borde ju va ganska hungrig!

Nu ska jag ta en till Alvedon och lägga mig på soffan. Men först ska jag nog kolla Facebook och några bloggar.


Kommentarer
Postat av: sofie

inget allvarligt vi kan ta det sen. puss!

2010-06-12 @ 12:41:42
URL: http://sjernstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0