Midsommarhelgen

Vart en ruskigt dålig uppdatering nu på några dagar. Men jag har haft lite annat att göra...

Fredagen började med att vi pysslade lite ute och vid 12 gick vi ner till hembygdsgården (500 m hemifrån) och tittade på när dom reste stången, dansade och sjöng. Träffade på lite grannar vilket va väldigt trevligt och så köpte vi lite lotter. Men som vanligt med min tur så vann vi inget. Antar att jag haft tur i kärlek istället! ;)

På kvällen åkte vi över till Gräsö. Hade en överraskningsfest för Plutten som fyllde 30.

 Obs! Bilden är inte från festen.

Snacka om att han vart förvånad när han kom in och alla stod där och sjöng "Ja må han leva". God mat och trevligt sällskap!
Natalie va duktig som vanligt och sa inte speciellt mycket. Hon satt i barnstolen när vi åt och sen prata hon lite med folk för att senare somna i vagnen en stund. Vakna inte ens när vi sjöng (återigen) och hurrade för Plutten.
Vi åkte hem vid 23 tiden då vi behövde lite sömn inför lördagen.



Midsommardagen gick vi upp vid 8. Åt frukost och sen började vi fixa med allt som skulle göras inför kvällen. Jag ställde mig och gjorde 8 st äppelpajer som vi skulle ha till efterrätt. Magnus höll på att fixa ute.
Jill och Adam kikade över en sväng för att gratta Magnus. Gick även över till grannen för att kolla att allt va i sin ordning. (Han hade satt ihop Magnus present åt mig då min tid va lite knapp)
Slog även in resten av presenterna medans Magnus höll sig utomhus.
Vid 15 tiden kom mamma, Tarmo och Markus och hjälpte till med att fixa sallad, koka potatis och göra bål. Vart jäkligt stressigt på slutet. Vid 17.30 va jag någorlunda klar, bytte om och gick ut. Va då jäkligt mycket folk här så jag tänkte nästan vända och gå in igen. ;) Folkskygg som få! Ha ha...
Men vi drack lite välkomstbål och miglade lite innan det va dax att äta.
Mestedels av maten hade svärföräldrarna stått för.
Vi bjöd på rökt lax, tjälknöl (rostbiff), potatissallad, färskpotatis, sallad, bröd öl och vin. Till efterrätt vart det äppelpaj och jordgubb-/rabarberpaj med vaniljsås eller glass.
Alla verkade gilla maten och var nöjda och glada.

Mitt i efterrätten smög jag och grannarna (Morgan och Olle) över till Morgan och hämtade Magnus present. Han vart ganska förvånad när vi kom med fyrhjulingen och kärran efter med en stor gasolgrill på.



Han vart verkligen glad. Trodde liksom inte att det va sant riktigt. Han har ju verkligen velat haft en såndär grill. Den här kan man både grilla med gasol och kol i. Väldans praktiskt.
När han hade öppnat den samlades typ alla karlar runt grillen för att inspektera. Vi kvinnor va väl inte riktigt lika intresserade. ;) Märktes ju vilka som brukade få grilla när dom va hemma. ;)
Va ganska många som ville byta in grillen mot nåt annat så jag tror dom vart lite avis! Det är ju ett gott tecken! Då hade jag gjort en bra affär.

På kvällen dracks och pratades det en massa och vi hade verkligen jättetrevligt.






(Tror att vi va runt 60 pers allt som allt. Va ca 70 som va anmälda men några föll tyvärr bort)

Vi höll igång ända tills kl 3 på natten. Va min familj (som ändå skulle sova kvar) och grannarna som va kvar till sist.
Kändes lite tomt att lägga sig sen då Natalie inte låg i sin säng. Hon åkte med sin faster när dom åkte härifrån ut på ön och skulle sova där så vi fick ha trevligt, sova ut och hinna plocka undan lite på söndagen.



Vaknade till vid 8 på söndagen. Orkade inte riktigt gå upp då så jag låg kvar och halvsov fram till klockan 10. Då hade Magnus och Klara (min brors sambos dotter på 3 år) städat undan ute. Dom hade varit så duktiga. Va inte allt för mycket att plocka undan heller. Alla hade skött sig väldigt bra! ;)
Sen åt vi frukost, plockade undan alla bord och stolar, solade lite och bara tog det lugnt.
Magnus brorsbarn Alfred och Albert sov kvar här så till 15 tiden så skjutsade vi dom till Gräsöfärjan och sen åkte vi ut mot raggarön för att hämta hem en saknad Natalie.
Vart kvar en stund och tittade på fotbollen på tvn och sen fick vi mat innan vi åkte hem igen.
Natalie hade varit så duktig och snäll hela tiden. Hade bara ätit, sovit, pratat och varit allmänt glad. Hon kan hon min tjej! ;) Va inte ett dugg orolig medans hon va borta. Hon va i trygga händer hos Ewy och Kimmen och jag antog att dom skulle rinag om det skulle va nå speciellt. Men dom behövde aldrig ringa...
Magnus va lite mer nojig än mig och ville verkligen inte att hon skulle sova borta. Lyckades väl övertala honom på lördag eftermiddag. Men han överlevde ju utan henne så ångesten gick väl över. Min söta älskling!
Kom hem vid 22. Då fick Natalie lite mat, ny blöja och pyjamas och sen gick vi och la oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0