Maraton x2

Natalie somnade som vanligt vid 20.30 igår och sov till kl 5. Vaknade vid 3 och 4 också men då gav jag henne nappen så somna hon om.
Gick upp 5.05 och gjorde i ordning en flaska till henne, men innan jag skulle ge henne flaskan passade jag på att gå på toa. När jag sitter där kommer Magnus in med Natalie med sig. Han skulle byta blöja. Jag gick tillbaka in i sovrummet och väntade på att dom skulle komma tillbaka. Natalie hade ju nu blivit ganska pigg eftersom pappsen såklart måste gosa och busa lite... Normala fall brukar jag bara ta upp henne, ge henne mat och sen lägga henne igen och då somnar hon om direkt.
Nu när jag gav henne mat hade hon knappt tid att äta. Hon skulle kolla på allt annat och efter en stund kom Magnus och prata med henne också. Jippi så bra det här går! Hon åt inte speciellt mycket men verkade nöjd ändå. Jag la henne i sin säng igen i hopp om att hon va lite trött och ville sova. Men det kunde jag ju fetglömma!

Magnus kom och sa hejdå, skrattade lite med Natalie (som fortfarande skulle sova), gav mig en puss och sen åkte han till jobbet. Kvar låg jag med en unge som absolut inte va trött. Åhh...
Armarna och benen fladdrade överallt, täcket och kudden hade små flygturer och hon skrattade och jollrade mest hela tiden. Såg ut som att hon sprang ett maraton lopp i sängen! ;)

Vid 6.15 somnade hon äntligen och sov till 8. Då fick hon en flaska till, men åt minimalt. Vart bajsdax mitt i allt.
Då hon återigen va lite hård i magen gick vi till skötbordet och tog av blöjan så inte den skulle trycka emot. Och vilken laddning det kom! När jag trodde hon va klar torka vi rent och satte på en ny blöja. Men ack va fel jag hade. Det kom en laddning till. Va bara att börja om och när vi va klara och på väg till soffan för att äta lite till kom laddning nr 3. Va faaan!!! Börja om igen...
Nu hade hon både sprungit ett maraton lopp och haft ett bajsmaraton. Hoppas det räcker för idag nu.
Efter byte nr 3 fick hon ligga på sin lekmatta medans jag åt frukost. Vi tittade på tv och pratade lite. Lagom tills jag ätit klar vart hon lite gnällig och va trött. Så nu har hon precis lagt sig i sängen och hon somnade direkt.

Jag ska kolla runt lite på nätet nu och sen göra mig klar. Ska ner och hälsa på Sofie och Elsa en sväng idag. Kanske svänger förbi mamma/mormor också om hon är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0