Ha ha...

Kom just på va min syrra råkade säga idag! Berättade det just för Magnus.

Min bror berättade att synskadades riksförbund hade kommit och ringt på hemma hos honom. Vet inte va dom gjorde där men jag antar att dom trodde att mormor bodde kvar. Men hon gick bort för 4,5 år sen så dom kan inte ha så bra koll på sina medlemmar! (ha ha... Insåg just hur roligt det där lät!)

Vilket fall som helst så skulle syrran tala om för mig att dom varit till honom eftersom jag inte hörde när han berättade. Och då sa hon:

-Hörde du att riksskadades synförbund ringde på hemma hos Matte? Och så garva hon...
-Va sa du nu? sa jag till henne och skrattade.
-Vaddå?
-Ja, dom heter väl synskadades riksförbund och inte riksskadades synförbund!
Då kom hon på va hon hade sagt och så skrattade vi ganska gott.
Hon berättade för mamma som också började skratta. Dock va det lite olämpligt med tanke på att det va på fikat efter begravningen. Men Birger va en sån som skrattade och skojade mycket så jag tror inte han tog illa upp. Han vill nog inte att vi ska gråta så mycket, utan vara glada istället. Men dom andra kanske tog illa upp. Man vet ju aldrig med vissa gamlingar.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja vad säger man! Men kul var det iallafall :) hihi

2010-06-16 @ 10:14:09
Postat av: sophie

svar: ja super mysigt är det ju där :) Tror det blir jätte bra :)

2010-06-16 @ 11:34:44
URL: http://sophiehs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0