Gröna fingrar

Det är nåt jag borde ha ärvt. Min mormor och morfar hade blomsteraffär och handelsträdgård. Visst kan jag om jag vill, men har inte det stora intresset.
Har lyckats ta död på dom allra svåraste blommorna. Vilket jag tycker är en merit i sig, även om det kanske inte är så bra merit! ;)
Vattnade mina blommor alldeles nyss. Dom va ganska törstiga som vanligt eftersom dom nog inte ens får vatten en gång i veckan. Men jag fick se något som jag aldrig trodde att jag skulle få se.





Min orkide har växt och fått knoppar!!!

Så många gånger som jag har tänkt kasta denna blomma, men av någon anledning har jag haft den kvar. Tror att det är för att jag fick den av en speciell person. (en kvinna jag va assistent åt förr! Fick den av henne och hennes man när jag slutade.)
Den har typ varit död och inte kunde jag väl ens drömma om att den skulle börja växa igen. Men antgligen har den fått ett bra fönster att stå i och antagligen kräver den inte så mycket omsorg, för det är det verkligen brist på här. (för blommorna alltså)
Jag vart så glad när jag såg detta. Nu finns det kanske hopp till dom andra 3 orkideerna som jag har. Dom står bara med sina blad och jag tycker verkligen att det är väldigt fult! Vill kasta dom, men nu ger jag dom nog en chans!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett litet tips bara, man ska aldrig kasta en orkidé så länge bladen ser ut att vara friska. Rätt va det är så poppar det upp massa knoppar och den står sen i full blom igen ett tag. :)

2010-06-21 @ 20:53:12
Postat av: Marie

Tack "anonym" för tipset!

Verkar ju vara precis det som hänt. Jag vart ruskigt glad och överraskad.

Skriv gärna ditt namn nästa gång så jag kan tacka dig personligen! ;)

2010-06-21 @ 21:07:19
URL: http://daintymorsel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0