Felix the cat

Va less jag blir på min katt!
Vaknade inatt vid 2 av att han pep och då hade han ätit upp en fågel i sovrummet. Låg bara en dunhög kvar. Orkade inte gå upp så jag la ner huvet på kudden och somnade om.
Vid 4.30 vaknade Natalie så då gick jag upp och gjorde iordning hennes flaska och plockade bort dunet.
Hann inte mer än ta upp högen så kom han in med en sork. Va bara att kasta ut den också och sen ge min lilla fågelunge till dotter lite mat.
Somnade om vid 5.20 och sen sov vi till 8. Och vem kommer då om inte Felix, och med sig hade han en liten mus. VA FAAN!!! Nu åkte både musen och katten ut ganska fort. Snacka om att jag blir less. Kan han inte äta fanstygen ute istället?
Han kom nyss till mig och ville gosa och ha mat, men jag är lite sur på honom så han fick inte nåt av det.
Men ska väl ge honom lite mat om en stund. Det är ju inte så att han svälter ihjäl. Det finns massa torrfoder, men han vill ju såklart ha burkmat. Men har man inte skött sig får man vänta en stund.
Meduza har jag inte sett till idag. Hon är väl ute och leker. Fattas väl bara att hon ska komma in med nåt också. Då blir jag GALEN!!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0