Veckan som varit

Det har varit väldigt dålig uppdatering nu ett tag. Har haft lite att göra och lusten till att skriva har inte varit tillräcklig. Men jag ska väl försöka summera veckan lite snabbt.

Måndag:

Magnus fyllde (som jag skrev tidigare) år. Klockan 5.20 vaknade vi av att det va någon som sköt här utanför. Jag visste ju dock att dom skulle komma, men kände mig ruskigt trött. Så det vart fullt hus med frukost här hemma. Natalie sov igenom hela kalaset och vaknade inte förs klockan 8. Trodde att hon skulle vakna när barnen levde rövare med Johan i köket, men inte. Hon sov så gott.

På dan åkte vi ner till Sofie och Elsa. Tog en promenad ner till BVC för att väga och mäta lite. Jisses så mycket folk det va där. Va minst 10-15 barn som skulle vägas. Blir väl så nu när kyrkis är stängt och dessutom är ju ena BVCtanten på semester så det va bara 1 som kunde ta emot alla barn. Men det gick bra ändå.
Natalie vägde 6770 g och var 65 lång. Hade gått upp 405 g på 2 veckor vilket är helt ok, men hon hade inte växt nåt på längden. Hon behöver väl tjocka på sig lite så det är väl bra att hon inte växer hela tiden...

Efter BVC tog vi en promenad upp till hembageriet och tog en fika. 
Va kul att träffa Sofie lite. Vi har knappt hörts av på jättelänge. Men vi är väl upptagna på varsitt håll så då blir det så.
På kvällen invigde vi Magnus 30års present. Grillade lite kött och champinjoner och åt pommes och bea till det. Gott!



Tisdag:

Hände inte speciellt mycket på dan. Jag och Natalie gosade en massa här hemma och när hon sov försökte jag röja upp det värsta efter helgen. Vårat kök såg ut som ett bombnedslag. Gör det nu också men de är lite bättre i alla fall. 
På kvällen kom Stina, Jonny och Ida över på middag. Hade massa lax kvar från lördagen så vi passade på att äta lite lax och potatissallad. Vart vi av med det! ;) Åt lite paj och vaniljglass till efterrätt också. Hade mycket trevligt!

När dom hade åkt hem spelade jag och Magnus lite badminton här ute på gården. Natalie hade lagt sig och hunnit somna så då passade vi på. Skönt att få röra lite på sig och samtidigt kunna umgås och ha roligt med min älskling.



Onsdag:

Natalie vaknade vid 5.30 och ville inte somna om. Så det va bara till att gå upp då.
Vid 9.30 gjorde vi oss klara och tog en tur in till stan. Va tvungen att kolla efter kläder till helgens 30års fest med cowboy tema. Åkte först upp till stan och gick runt i massa affärer. Träffade på Sanna, Klara, Sara och Alice. Dom skulle till Pelle Svanslös hus. Har aldrig varit där själv, men fick höra nu efteråt att det va helt värdelöst. Får väl se om man tar sig dit nångång. Antagligen inte...
Träffade även på Camilla som va ute och shoppade på sin lunch.
Köpte 2 cowboy hattar och ett pistolhölster på Magneten, 2 pyjamasar till Natalie och ett linne till mig på H&M, en skjorta till Magnus på Dressman, badmintonbollar och en knallpulverpistol på BR. (Magnus måste ju ha en sån till festen tydligen)
Efter det åkte vi till Gränby en stund. Där träffade vi på Jessika och Hugo som gjorde oss sällskap. Köpte en dress med klänning och shorts för 30 kr (rea) till Natalie och armband till mig på H&M, en keps till Natalie på KappAhl och ett par Leejeans till mig på JC. Velade länge ang jeansen då jag tyckte att dom gick lite över min budget, men jag köpte dom tillslut i alla fall. Lär väl använda dom ett tag vart mitt resonemang.

På kvällen tog jag och Magnus en badmintonmatch igen. Ruskigt kul och skönt att röra lite på sig. Man blir faktiskt svettig. Vi spelar ju inte så snälla bollar till varandra direkt. Ingen vill låta den andra vinna. ;) Det är riktig kärlek det!



Torsdag:

Natalie låg vaken mellan 3.50 och 5.20. Försökte ge henne nappen men hon bara skrattade åt mig och spottade ut den igen. Så jag lät henne vara en stund i hopp om att hon skulle somna om efter att hon jollrat en stund. Men där gick jag bet. Vid 4.30 gick jag upp och gjorde iordnign en flaska åt henne. Hon åt den men va fortfarande lika pigg efteråt. Normala fall brukar hon ju bli trött och somna efter att ha fått mat. Men inte nu...
Men hon fick ligga där och jollra så tillslut somnade hon. Skönt!
Vaknade igen vid 7.45, då gick vi upp och låg och gosa en stund.

Fick även plocka upp massa snusk från min kära katt.
Han hade släpat in en råtta, alltså ingen mus!, käkat på den och sedan kräkts upp den både i vardagsrummet och hallen. Mysig katten! Mysigt! Tack så jävla mycket!


Råttan och en kräka

 La ett värmaljus bredvid så man såg hur stor den verkligen va...

 Skitstora tänder hade den! En söt liten tunga kikar fram också... ;)


Vid 10 kom tant Anna. Råkade ringa och väcka henne vid 9! FÖRLÅT ANNA!!! Hon skulle nämligen va barnvakt åt Natalie över dagen.
Vi åt lite frukost ihop och sen bytte vi bil med varann. Hon tog Volvon och åkte hem till Öregrund och jag tog hennes Saab och åkte till Vattholma. (Vi bytte så vi slapp flytta över bilstolen och vagnen, kändes ganska onödigt!) Jag hade tid klockan 12 hos min frisör. Klippte inte nästan nått men däremot fick jag en ny hårfärg. Har ju alltid varit blond förutom när jag hade  kort hår då jag va rödhårig, men nu är jag mörkbrun i håret. Känns väldigt ovant och lite konstigt, men jag trivs nog ganska bra i det. Färgen vart jättefin enligt mig och nu ska jag väl bara vänja mig när jag ser mig i spegeln.
Ska väl försöka ta ett kort och visa er sen, men inte just nu...

Åkte sen till Sofie och visade min nya hårfärg och sa hejdå. Dom ska åka upp till dalarna över helgen.
verkar som att typ alla ska dit. Undrar om jag får åka upp vecka 31. Antagligen inte...   :(

Drog sen vidare till Öregrund och hämtade Natalie. Tror att dom hade haft det bra och mysigt! Det lät så i alla fall.
På kvällen gjorde vi typ ingenting. Åt mat, kollade på datorn och tvn och sen gick vi och la oss vid 22. 

Kommentarer
Postat av: Syrran

Varför kan du inte åka upp till Dalarna? :(

2010-07-02 @ 21:31:43
Postat av: katarina

fy fan va skitäckligt!!! råttan å kräkan alltså.... huä huä!!!

2010-07-02 @ 21:32:34
Postat av: Marie

Ja, Katarina! Det va ruskigt äckligt. Va inte allt för trevligt att plocka upp det. Råttjäveln vägde ju e del också. Så du tänderna? Måste ha varit nån monsterråtta av nå slag.

2010-07-02 @ 21:56:37
URL: http://daintymorsel.blogg.se/
Postat av: Marie

Syrran: Du jobbar ju hela dagarna. Va ska jag dit och göra då? Fast det vore ju kul, men det blir lite dyrt med bensin ända dit. Har ju inte den billigaste bilen när det gäller bensinförbrukningen... :(

2010-07-02 @ 21:58:39
URL: http://daintymorsel.blogg.se/
Postat av: Marie

Såg du tänderna? ska det ju såklart stå!!!

2010-07-02 @ 22:00:39
URL: http://daintymorsel.blogg.se/
Postat av: katarina

jag vet inte men det kan eventuellt vara så att den är nån slags utomjordiskvarelse.... kräks

2010-07-03 @ 13:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0