Stämmer bra!

I torsdags kväll så kollade jag på ett program på tvn. Det handlade om människor som sparar på det mesta och inte kan kasta nåt.
Lite så är nog jag också. Får lite ångest och tycker inte att man ska kasta saker som är hela. Därför är våra förråd ganska fulla, men jag håller på att rensa lite. Kan ju inte ha allt kvar!
Vill ju att nån annan kanske ska kunna ha lite nytta av mina saker så jag har lämnat ner lite till en loppis. Känns bra i själen då jag blir av med grejorna och jag slipper kasta det.

Vilket fall som helst så va det en man som va med i det där programmet. Han kom knappt in i sin lägenhet då han hade grejor överallt.
Han sa en sak som jag tror stämmer bra in på mig också.

Han sa så här:

"Jag är en perfektionist! Men när jag inte får det som jag vill ha det så skiter jag i allt!"

Precis så är jag!
Är en riktig perfektionist egentligen. Tex så står alla min böcker, skivor, dvd och sånt i bokstavsordning. (Nu är det mesta nerpackat då vi inte tagit upp det efter flytten, men har alltid haft allt i sån ordning.)
Jag är sån som vill ha ordning och reda på saker och varje sak ska ha sin plats. Helst av allt skulle jag vilja ha ett rent, fint och välvårdat hem. Men då jag inte har den orken till att ha så perfekt som jag vill så har allt bara förfallit. Ligger lite grejor överallt.
Nu är det ju inte så att det är grejor på hela golvet så man inte kan gå här. Så långt kommer det aldrig gå, men det är lite stökigare än jag vill ha det egentligen. 
Önskar att jag fick tillbaka lite lust och ork till att göra nåt.
När jag bodde ensam i min 1:a kan jag tala om att jag hade kliniskt rent. Putsade fönstren minst 1 gång i månaden, dammsög varje dag, torkade golven varannan och så. (Min sambo tror inte alls på det här kan jag säga men det är faktiskt sant!) Men nu när vi fick ett större hem, annat jobb, barn och en hel del annat att göra så orkar jag liksom inte ha det så.
Men mitt mål är att komma lite närmare det perfekta hemmet i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0