Fredagen

Igår gick jag upp 6.30 för att duscha. Vi skulle åka hemifrån vid 9 så jag ville fixa en massa innan Natalie vaknade och behövde min uppmärksamhet.
Hon vaknade vid 7.30. Då bytte vi blöja, åt frukost, klädde på oss, mös lite och gjorde oss klara för avfärd.
Skulle på boupptäckning efter min bror. Eftersom han inte hade några barn så ärver ju föräldrarna. Men då pappa inte heller lever så vart det jag som fick ta hans halva.
Känns konstigt att sätta sig in i nån annans liv genom att behöva titta på konton och allt som han ägde och så.
Jag är verkligen inte sån som vill rota i andras liv så jag tycker att det känns jättetokigt. Men det måste ju tyvärr göras.

Efter boupptäckningen så åkte jag och Natalie till Österby och gick en promenad tillsammans med Katarina och Alvar. (Blir mycket promenader nu = MYCKET BRA! )
Gick ner till Sekunden och shoppade lite. Dom hade rea och det va halva priset på allt i butiken. Gillas skarpt!
Fick såklart med mig lite hem:
1 par rosa shorts
1 body med blommor
1 vit sommarmössa
1 bodysuit med kycklingar
1 klänning med paddington och blommor på
1 rosarandig t-shirt med en blomma på och
1 par vita tights

Hade kunnat handla med mig bra mycket mer men jag försökte hålla igen lite. ;) Me LOVE shopping barnkläder!

Efter shoppingen fortsatte vi promenaden hemåt igen. Men när vi kom utanför Katarina så sov barnen så gott så vi tog en vända runt simbadet också. Va sååå skönt väder.

Kom sen hem samtidigt som Magnus vid 16 tiden. Han hoppade då in i duschen och sen gjorde vi oss klara för avfärd igen. Söta lilla Stina ringde nämligen på dan och bjöd över oss på grillning till kvällen och det tackar vi ju inte nej till.
Hade ruskigt trevligt hemma hos Jonny och Stina. Väldigt god mat hade hon gjort. Stina är kung på matlagning!
Ida va så söt och tog hand om Natalie medans vi åt. Hon låg i sin vagn och Ida gick dit och stoppa i nappen mest hela tiden. (Natalie va ganska trött men ville ju såklart inte sova!) Hon vart som en liten stroasyster lilla Ida! ;)
När hon hade stoppat i nappen säkert 10 gånger så satte hon sig för att äta lite hon också. Men självklart spottade Natalie ut nappen igen och började gnälla. Då tog Ida sig för pannan, drog en djup suck och sa "ÅHHHHH!". Ha ha.. Det lät så himla roligt. Som värsta mamman. ;) Men hon hoppade snabbt ner från stolen och stoppade i nappen IGEN!
Tack för hjälpen Ida! SÖTNOS!!!! ♥

Natalie fick prova Idas hoppgunga en sväng också. Gissa om det va populärt!



Fick låna med oss den hem sen så nu kan vi hoppa lite här hemma också...

Vi drack lite rödvin och killarna tog några öl och vi satt och pratade hur länge som helst. Åkte inte hem förs vid 00.30 tror jag.
Vi låg i alla fall i sängen till klockan 1. Då gav vi Natalie en flaska ersättning innan hon skulle få somna om i sin säng.
Ha ha... Det kunde vi ju glömma! Eller jag i alla fall.
Natalie va ju hur pigg som helst och bara låg och jollrade och skrattade för sig själv. Jäkla unge! ;) Både jag och Magnus va ju supertrötta. Magnus somnade ju i och för sig ganska fort men jag somnade inte förs efter 2.30 när Natalie äntligen hade somnat.


Kommentarer
Postat av: katarina

mm promenader e bra =) vart ingen bortbjudning för oss i fredags, blev kebab ist (så promenad blir nog nödvändigt även nästa vecka) Kul m hoppgunga! jag funderar skarpt på att skaffa en till alvarten, jag troe han kommer gilla det om ngr veckor när nacken tillåter. kram kram

2010-07-10 @ 23:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0