Fjortishelg

Man får väl kalla det för fjortishelg när man kommer hem 6.45 på morgonen!?

På lördagen gosade vi först en massa med Natalie på förmiddagen. Magnus va som ett stök och låg mest och tyckte synd om sig själv. Trött som ett as va han. Höll på att göra mig galen! ;)
Vid 14 tiden åkte vi ut till Raggarön för att lämna Natalie som skulle få sova hos faster Ewy och Kimmen på deras ö medans mamma och pappa va på 30års fest.



Kortet är taget precis innan vi sa hejdå!

Du vart saknad men vi vet att du va i bra händer!
Pappa hade lite ångest över att lämna bort dig, men det gick bra!

Efter att vi lämnat Natalie åkte vi hem och duschade och gjorde oss i ordning inför kvällen. Åkte och hämtade upp Stina, vidare till fam Tranberg och hämtade upp Therese och sen åkte vi till fam Hagelin. Mr Tranberg, Jonny och Magnus åkte traktor dit.
Lite mingel och fixande och sen åkte vi till bygdegården på fest.
Jag, Stina, Rosanna, Moa Johan och Michiel åkte på kärran bakom Mickes traktor. Övriga åkte antingen traktor eller bil.
När vi kom till festen vart det välkomstdrink och mingel innan middagen.
Dom hade gjort jättefint med höbalar och skyltar och en bar mm. Allt såklart i westernstil eftersom temat för festen va cowboys och cowgirls.
God mat, efterrätt och några glas vin så va kvällen igång.
Dom hade fixat en 5-kamp mellan Peter och Jimmy (dom som fyllde 30) om vem som va sheriff Morkarla. ;) I varje gren fick dom välja ut 5 st till varje lag som skulle vara med och tävla. Jag fick "äran" (hade helst sluppit gjort bort mig!) att var med i den sista grenen som bestod i att rocka en rockring 5 varv. Hur svårt va det då? Ha ha... Man rocka ju som aldrig förr när man va liten. Men faaan så svårt det va. Jag tror att jag kanske fick runt den max 2 varv innan den ramla ner. KATASTROF!!!! Som tur va så va jag inte den enda som inte kunde längre. Alla va lika "bra" eller dåliga. Funderar starkt på att köpa hem en rockring och öva. Det va ju plättlätt när man va mindre och nu gick det inte alls. Undrar va man gör för fel?



Ronnie och Stina

Efter massa dricka, skitprat och en hel del dansande började kvällen tyvärr gå mot sitt slut. Några hade satt sig utanför på höbalarna och pratat så efter ett tag satt vi allihopa där och då stängde dom igen festen. Men vi fortsatte utanför. Hade jättemysigt!
Lite bilder från myset utanför:









Michiel sjöng och spelade jättefint! Han var hur duktig som helst!!!







Nu hade det börjat ljusna igen... Klockan va nu 02.52 och vi började avsluta.
Det va dax att dra sig hemåt. Men då vi fortfarande va ganska pigga och glada så fortsatte vi med efterfest hemma hos Magnus F.
Min Magnus orkade inte riktigt gå så han tänkte åka i skopan på Jonnys traktor...



Men då dom skulle stila lite med traktorn slutade den plötsligt fungera. Så vi tog Mickes kärra och satte den efter Magnus traktor och så åkte vi dit. (är max 500 m)
Väl där hoppade Magnus F, Jonny, Stina, Johan och Sara i bassängen och badade lite. Jag, Magnus, Ronnie och Jimmy stannade kvar på land. Efter det drog Jimmy och Johan hem och vi andra gick in och spelade biljard. Ruskigt roligt är det!
Vid 5 orkade inte min sambo längre och somnade till en stund!



Jonny fick för sig att laga traktorn och Ronnie cyklade hem. Kvar va jag, Stina och Magnus F som fortsatte spela lite.
Men vid 6 fick Jonny igång traktorn igen och det va dax för oss att åka hem.
Jag och Magnus åkte i skopan...





Jonny och Stina på traktorn i soluppgången.

Vi stannade till hos fam Hagelin och hämtade våran bil och sen åkte vi hem till oss. Hade tänkt sova hos Stina och Jonny men vi åkte hem istället. Man sover så mycket bättre hemma. Trodde jag i alla fall.
Vi kom hem 6.45 och sov till 11. Då ringde trelefonen och det va alldeles för varmt för att kunna sova. Magnus gick ut och la sig i skuggan i hängmattan och jag pinade mig kvar i sängen. Vid 13 gav jag upp och gick ut och väckte Magnus.

Vid 16 åkte jag och hämtade hem Natalie och Magnus åkte till Gräsö för att hämta grejor.



Natalie sov gott i bilen på väg hem. Man blir trött av att bo på en ö! ;)

När vi kom hem gosade jag och Natalie i hängmattan.



När Magnus kom hem grillade vi lite kött och han och Natalie gosade lite på filten på gräsmattan.



Utforskar sin blöja... ;) (OBS! Den är ny!)

Vart inte så sen kväll då vi va ganska trötta efter att ha varit uppe i ett dygn innan.

Kommentarer
Postat av: sofie

vilken toppen helg du verkar ha haft gumman. lite avis jag. :) vi får ses i veckan! puss

2010-07-06 @ 19:05:10
URL: http://sjernstrom.blogg.se/
Postat av: Camilla Kastberg

Va mysigt ni verkar ha haft det!

O vilken fin cowboy jag har till bror!

2010-07-06 @ 21:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0